Fest och avsked!

Så blev det äntligen dags att åka iväg för att fira och underhålla kvällens födelsedagsbarn! Kan man kallas för det även om man fyller 60? Jo, jag tror det! Hur som helst så är sådana här dagar mest väntan på att få åka och jobba. Man kan inte börja med så mycket eftersom man behöver plugga text och fundera. Ja, jag har ju ganska lång erfarenhet men varje uppdrag kräver sin koncentration. Åtmistone är det så för mig!


Johnny blev i alla fall glatt överraskad och det är nog det roligaste! Jag gillar att vara hemlig gäst med mycket inside information! Det både roar och oroar!


Nästa bild togs med blixt och där ser man faktiskt att han börjat närma sig oroandet! Det ser ut som om han håller fast sig i bordet! Livrädd att "Emma" ska dra iväg med honom... Eller så betyder det bara att det är dags att tvätta klänningen! Haha!

Nej, han var mest bara glad hela tiden och jag skojade friskt med både honom och gästerna. En del kände jag ju sedan tidigare och en del var nya bekantskaper. Alla var väldigt glada och trevliga! Jag och hans bror i Piteå hade faktiskt en gemensamma bekant: Belinda Bengtsson! Vilket härligt sammanträffande! Det var också roligt att träffa förre Kommunfullmäkigeordföranden som alltså slutat att ha på sig "halsband" vid stora tillställningar. Jag beömde honom för det eftersom jag tyckte att det såg lite "gayigt" ut på en polis. Ja, jag är lite oförskämd... men bara med dem som tål det!

Kändes som om det blev väldigt lyckat och när jag kom hem serverade maken kaffe och glassefterrätt! Smarrigt! Sedan såg vi en japansk film som heter "Avsked". "Bästa utländska film 2009" gav vissa garantier även om japanska filmer vanligtvis inte tillhör mina favoriter. Det var hur som helst ett väldigt lyckat val och jag tycker att det var en jättefin och kärleksfull film om livet och döden! Klart sevärd och ett bra avslut på dagen!