Roligheter...

Sitter och försöker komma på roligheter till kvällens underhållning. Blev väl egentligen klar med texten igår kväll men det kan ju alltid bli bättre! En rolighet som jag hittade och som ska sparas till nästa show är en bild med mispronouncing, d v s felaktigt uttal. Den tycker jag är jätterolig och kan bli en grund till en kommande sketch:


Haha! Blir bra att ha i dessa besserwissertider med ständigt nya uttryck! Nåja, vi får se vad det blir av den. Ska absolut inte använda den som den är men det är en bra idé! Och det är precis såna här småsaker som kan generera roliga sketcher. Det gäller bara att komma ihåg att spara dem!

Annars klurar jag också på julklapp till pappan. Hmmm.... Inte lätt. Jag har lyckats bra tidigare men jag kan ju inte ge samma sak igen! Mammas klapp hittade jag igår och blev så nöjd! Det bästa tycker jag är när man går på stan och ramlar över något som man inser bara blir helt perfekt till den personen! Därför brukar jag inte heller rikta in mig på mer än 2-3 personer åt gången. Blir det för många tappar man fokus! Kan bli en söndagsrunda med fokus på pappa!

Maken har jag redan klarat av och till barnen fattas någon liten sak men annars är jag nog klar. Förutom My då. Men det är inte något stort problem utan mest bara glädje! Det svåra är dock att begränsa sig till denna underbara unge! Det är också det svåra när det gäller mina egna barn... Man vill gärna ge dem hela världen!

Nej, nu får jag plugga på lite roligheter så att jag kan göra ett lika lysande jobb som jag vill!