Julledigt!

Ja, det är väl för härligt! Nu har äntligen julledighetens inletts vilket betyder att jag inte har hunnit blogga på hela dagen! Haha! Nej, jag har softat hela förmiddagen och tog t o m en power nap i soffan före lunch. Sedan har det varit full huggning! Paketinslagning, strykning av dukar och inbärning av det berömda julträdet som också ska kläs!

Men jag är nog lite i min egen värld... Jag gick ut på bron och fick se att maken hade gjort ett "torn" att ställa snölyktan på. "Så fint!" sa jag varpå han frågade om det inte var något annat jag såg... Nej... men joo! Mitt emot hade han t o m gjort en snögubbe! Och den såg jag inte ens. Tala om att ha skygglapparna på sig!


Torn.


Snögubbe. Modell osynlig... :)


Snö. Modell synlig. Det är fint i träden nu!


Julgran. Inburen och snöfri! Jag lovade att ta med den så att ni ser hur bra ögonmått maken har! Han kapade den utomhus och chansade att den skulle gå in precis under balken i taket. Joooodå! Perfekt! Nu ska jag börja plocka fram alla saker som ska hänga i den och se om jag slängde bort allt glitter ifjol... I så fall måste jag åka och handla nytt. Ja, det är nog bäst att kolla ljusslingan också INNAN jag åker på affären!


Och paket blev det i år också! Inte klar ännu men dessa tog ändå ett par timmar att fixa till! Ja, det är otroligt men det tar tid att krulla snören, leta kartonger, skriva lappar och sno ihop allt!

Men nu - mot granen! Jag återkommer!