Gör Gott!

Det är inte bara julen som är God eller det nya året som ska bli Gott - Goda gärningar kan man göra hela tiden och det gör en själv så God och Glad! Gick omkring här hemma och plockade när jag fick se min favorittraktor köra runt på gatan. Igen! Och jag som trodde att det redan var skottat. Då förstår ni hur noggrann han är!

Därför sprang jag in i förrådet och grävde lite för att se om jag hade några lämpliga presenter att ge bort. Ibland lägger jag på lager men det fanns bara lite "tjejgrejer" och inget man ger till en traktorchaffis. Fick bli en påse Rollokola som jag gick ut med. Överlämnade och tackade för fantastisk skottning! Han blev jätteglad och sa att det vanligaste nog var att han fick skäll... Roligt att kunna tala om för någon att man verkligen uppskattar deras arbete även om man inte känner varandra.


Här hjälper han grannfrun som har en sjuklig man att skrapa uppfarten också! En alldeles ovanligt snäll människa!

Så nu går jag mest omkring och är glad! Glad över att ha kunnat göra en annan människa glad! Det var verkligen ingen storslagen gärning men det är ändå saker man mår riktigt bra av! En liten handling för en själv kan faktiskt betyda mycket för någon annan! Så min nyårsönskan till både mig själv och andra blir att under 2012 se till att bjuda på sig själv och glädja andra! Gott Nytt!
#1 - - Ola T:

Vad glad jag blir över detta! Det behövs så litet. Jag tror faktiskt att jag blev lika glad över att läsa det här som traktorföraren blev och som i sin tur gjorde dig glad.

#2 - - Emilia:

Fina du :)