Fyra kvar...

Sitter på hotellrummet med en hals som känns som ett öppet sår... Inte skönt! Det tar så ont när jag sväljer att jag måste hålla för öronen för att klara det... Men, men, en show gjord och fyra kvar innan jag får lägga mig ned för gott den här veckan! Att ge upp finns inte i tankevärlden så vi kör så länge det går. Utemellan får jag spara på rösten och hålla klaffen. Bara utmaningar! Haha!


Vi började med ett jobb i Studion, Folkets Hus. Här har vi anlänt och som vanligt spritt ut oss! Åsa verkar inte särskilt störd över att jag fotar medan hon är i telefon...


Eller? Lite störd kanske...


Vi skulle i alla fall underhålla fackförbundet Vision och det är tredje gången de anlitar oss (Tack!) så vi kunde inte göra annat än att plocka ihop material från vår senaste föreställning. Det fick bli Julgalet på två personer och det är inte det lättaste. Men vi fixade även detta! Sjuka eller inte - vi ger allt i alla fall!


Till vår hjälp hade vi underbara teknikern Marita som trots kort förberedelsetid fixade allt även hon!

Underbar publik! Det är verkligen härliga människor som är medlemmar här! Träffade Anna som är gift med en kille från Önnesmark och fick också världens överraskning när den här kvinnan kom fram och presenterade sig!


Hon berättade att hon hette Liselotte och att hon jobbat hemma hos oss. Jag visste då med en gång att hon hette Ringlöf i efternamn och att hon kom från Dikanäs! Otroligt vilket minne man har! Hon jobbade inom hemvården när min lillasyster föddes och på den tiden kunde man få lite hjälp hemma. Jag var 11 år och tyckte nog att det var jättehäftigt att någon yngre människa kom hem till oss. Hon gjorde stort intryck! Så kul att träffa henne igen! Nu ska jag visa bilden för pappa och mamma och vidarebefordra alla hälsningar!


Sedan packade vi ihop allt och gick vidare till nästa lokal: Äpplet! Här ska vi showa imorrn bitti klockan 08.00... Skrämmande tidigt men det är frukost för Folkets Hus nästan 300 kunder och jätteviktiga kontakter för oss så det gäller att vara utvilad och pigg!

Därför ska jag nu landa i sängen och se om mina mediciner börjar verka. Har intagit lite av varje och det kanske hjälper. Sov gott alla och tack för ikväll Åsa! Skönt att vara två när man känner sig lite blek...