Fortsatt pyssel!

Nästan alla mina rubriker i bloggen har utropstecken. Jag har också alldeles för mycket utropstecken i den text skriver. Varför? Jag vet faktiskt inte men jag tror att det beror på att jag tycker att det mer liknar mitt sätt att prata! Högljutt och energiskt! Haha!

Nåja, det har varit en bra förmiddag som startade med Julkalendern 07.15, övergick till dusch, frukost och ett besök hos frissan för färg och klippning! Så skönt! Nu är man förberedd för en praktisk frisyr igen! Håret far ganska illa när man spelar eftersom har både fönar hårt och sprayar mycket. Det märks att det blir slitet trots att det är så kort.

Hos min frissa Sara blev jag påmind om mina favoritlångpannebullar som jag också publicerade här på bloggen förra året då jag gjorde dem med saffran.


Sagt och gjort. Hem till köket och nu har jag just tagit ut plåten ur ugnen! De blev som synes inte lika vackra idag men det spelar ingen roll när man skär dem i rutor senare. De ska ju ändå bara ätas upp och är supersnabba att göra!


Under tiden de stod i ugnen hann jag också göra lite små desserter till kvällens Spa-party med Hälsogruppen! Vit chokladpanacotta med lime! Inte nyttigt alls! Men gott! Ska bara marinera lite jordgubbar och slänga på toppen! Alla skulle ta med sig snittar och jag tyckte nog att skulle vara bra med dessert också! Hällde upp dem i glöggmuggar i papper, tar med plastskedar och struntar i disken! Nice!

Jaha, vad ska jag hitta på nu då? Klockan är ett och jag har t o m kommit ihåg att äta lunch... :) Nej, jag ska faktiskt sätta mig i soffan och läsa en stund. Maken hämtar just nu sonen i Luleå och senare ikväll kommer dottern med flyget. Längtar kollossalt mycket! I'll be back!