Dagavill...

Man blir helt puckad när man jobbar helger och helt plötsligt blivit ledig... Idag har jag haft både söndag och helt fel datum - men det gör ju å andra sidan ingenting! :) Lite oordning är nog på sin plats nu! Jag har i alla fall lyckats ta mig i kragen och ordna några julklappar utan att åka någonstans! Nätet är en ständig källa till effektiv shopping!

Julklappsinköpen är faktiskt en inte alltför gruvsam uppgift. Det går ganska snabbt att handla - när man väl bestämt sig för vad man ska köpa... Det är väl det som är det svåra. Och det är tur att barnen blivit stora. Vi har fortfarande ångest över önskelistor där det bara stått "Det enda jag vill ha är en kanin". Vad gör man då? Jo, man köper en kanin även om man vet att intresset avtar i samma hastighet som det tar att göra inköpet... Nåja, flickan blev glad och kaninen fick senare ett bättre liv på landet!

Dagens datum borde jag väl egentligen ha kunnat hålla reda på. Maken påminde redan igår kväll om att vi inte har bakat några saffransbullar till dagens lussefika. Då är det tur att det finns sockerkaksmix - med saffranskaka!


Vi högg in på den redan igår (eftersom jag ville ha sovmorgon idag) och den smakade helt OK! Man behöver inte alltid göra det så märkvärdigt. Det enda jag saknar nu är lite lucior. Men jag har inte gett upp hoppet ännu. Grannarnas barn brukar ibland överraska. Och själv har jag ju redan fått vara lucia, och detta innan jag ens har fyllt 50! Läste idag om en kvinna i Umeå som nu debuterade - 96 år gammal! Underbart!

Idag har det också varit riktigt härligt ute! Lite tråkigt är det ju att allt det vita tinat bort från träden men det kommer nog mer av den varan. Jag tog tag i skottningen och jobbade mig genomsvettig. Det var faktiskt riktigt roligt men det kanske bara kändes så eftersom det var min första insats den här säsongen. Det brukar gå över... haha!


Renskrapat! Och favorittraktorn hade också varit igång! Det måste vara samma förare som ifjol eftersom han inte lämnar några snövallar vid infarten. Bara den brukar ibland ta en timme att få bort! Jag måste komma ihåg att ge honom en blomma eller nåt'! Den stackars skitiga bilen måste jag nog göra något åt en annan dag. Man ser inte ens att det är lättmetallfälgar! Huga!


Nu har jag bara tänt ljus och plockat lite här hemma! Njuter av de vackra blommorna och börjar få lite julstämning! Måste dra igång pappersarbetet men det är ju en dag imorrn också!

#1 - - Emilia:

Och sen rymde kaninen......

#2 - - Monica:

Haha! Ja, så var det ju! RIP Dumle!