Årskrönika 2011!

Så här på årets sista dag är det dags att göra en liten sammanfattning - en återblick på sådant som varit bra respektive mindre bra. För riktigt dåligt är det väl ingenting som är? Eller? Men eftersom jag säkert lider av "Attitydinkontinens" (ett av flera nya ord enligt Språkrådet) så har jag nog, om jag tänker efter, både positiva och negativa punkter i mitt årsprotokoll!

Årets familj: Min egen! Bäst, bäst, bäst! Alla kategorier! De vinner också kategorin "Årets stöd", "Årets skratt", "Årets kärlek" mm. Alltså mycket bra! Ni fattar?

Årets pryl: iPhonen! Tack och förlåt att jag inte skaffade dig tidigare men jag tror inte att jag var mogen förrän nu...

Årets vän:
Åsa Persson! Tack för fantastisk kamratskap och en suveränt roligt och galet samarbete! Ligger också mycket bra till i kampen mot familjen i "Årets skratt"!


Årets mötesplats: FB... Så här ser tydligen mitt kontaktnät ut! Ja, vad ska man säga? Så passa lågupplöst bild att man inte ens kan läsa namnen även om man vill! Men det ser ut att vara grötigt i mitten. Det betyder att det är fler som har kontakter...

Årets familjeresa: Barcelona! Vilken underbar vecka vi hade tillsammans! Att åka på gemensamma resor verkar bli det ultimata umgänget när man inte bor på samma ort! Suveränt!

Årets revy: "Henrys Monarki" blev vår allra sista Lövångersrevy och fick avsluta den 32 år långa eran i februari! En fantastisk del av mitt liv där jag både fått utvecklas som komiker och projektledare samt leva ut min sceniska exhibitionism!

Årets show 1: "Mens Night"! Min och Åsas första gemensamma produktion gjorde några bejublade föreställningar runt norra Sverige under året och det var ren och skär glädje rakt igenom!

Årets show 2: "Julgalet"! Ja, man kan kalla det en chansning som gick hem! Vår primära önskan var att göra ett mat-och-show-koncept som blev väldigt lyckat! Folk kom och åt, minglade, skrattade och trivdes! Kul!

Årets uppåttjack: Anki Lundberg! Denna energiska och outtröttliga SPYC-ledare som både plågat och peppat oss på måndagarna! Du är bäst!

Årets mående: Jodå, man kan inte klaga! Jag har mått riktigt bra förutom en stress-svacka under hösten men den verkar jag ha kommit mig ur. Åtminstone verkar jag ha slutat skada omgivningen och det är ett bra tecken! Här ska vi vara på vår vakt under det kommande året. Vi? Ja, både jag, min mun och min hjärna...

Årets klipp: Att jag fick behålla körkortet trots en fin bild i en av kamerorna på E4:an. Hur gick det egentligen till?

Årets arrangemang: Nordicveckan i slutet av juni! Lyckade tillställningar, fantastisk underhållning och härliga människor!

Årets ljushuvud: Måste väl vara undertecknad när jag klagar på det bristande gatlyset... Haha!

Årets kastvind: En partiledare vars namn jag inte anser värdigt denna blogg... Det skulle t o m kunna vara OK att stryka den här punkten men så har jag ju attitydinkontines, så vad gör man?

Årets spel: Här låg "Angry Birds" länge väldigt bra till men har nu fått stryka på foten till förmån för "Wordfeud"! När man väl lärde sig uttala ordet var det bara att köra! Haha!

Årets gärning: Måste väl vara kolapåsen till traktorchaffisen! Ska fortsätta i samma positiva stil! Detta är inget nyårslöfte men borde inte vara något problem. Kan dock störas av punkten "Årets mående"...

Årets grupp: Här har jag egentligen flera att välja på men väljer att lyfta fram Hälsogruppen KASAM som varit en stor källa till glädje under hösten! Ett hälsosamt gäng helt enkelt!

Årets bloggare: I det här sammanhanget vill jag gärna nämna flera! Älsklingsdotterns:  http://emilialindgren.blogg.se/ Journalisten och samhällsdebattörens: http://olatheander.wordpress.com/ och min senaste favorit, den självironiske Fredrik Backmans: http://fredrik.cafe.se/

Men nu blev det här ganska jobbigt... Jag orkar inte tänka ut mer saker trots att en årskrönika borde ha betydligt bättre täckning av året än det här inlägget! Nåja, må gott alla vänner, fira ordentligt, var snälla med varandra och Gott Nytt År! Nu dusch och fest!