Prommis avklarad!

Nu är jag tillbaka igen efter kvällens runda! Igår mätte jag upp den och det är ju inte mer än 4,5 km men det är ändå bra att komma sig ut! Jag säger som Paolo Roberto: "En kvart om dagen"! Nu tar det här knappt 40 minuter så det blir faktiskt mer än så!


Nöjd! Och vikterna är med!

Handledsvikterna är jag väldigt nöjd med! Det känns i alla fall som om armarna och axlarna också får chansen till lite träning när man ändå är ute. Om ni är intresserade av ett par så ser de ut så här:


Väger 0,5 kg och svingar man igång armarna när man går så blir man ordentligt varm! Eller så beror det på att jag är så otränad...haha!

Det brukar vara så med mig att "dit det bär, dit bär det" och det vore väl inte helt fel om detta blev ett beroende. En annan sak som jag definitivt inte kan vara utan är ju böckerna... Jag gick in på Bokia idag för att köpa en almanacka och kom ut med tre nya. Igen! Nu blir det till att bygga ut bokhyllorna. Jag vågar snart inte gå in dit... Men värre saker har man varit med om!

Nu ska jag faktiskt sätta mig i soffan och börja med en av dem. Väljer Ingrid Hedströms fjärde bok, den nyutkomna "Blodröd måne över Vilette". Let's go!
#1 - - Ola T:

Finns handledsvikterna i sportaffärerna?

#2 - - Monica:

Jepp! Maken hälsar att han köpte dem på Intersport och att han har tänkt bli friskare! :) Han tackar för omtanken!