Missnöjd och trött...

Jag är för det mesta på gott humör och hyfsat nöjd med det jag gör men idag har det inte varit sådär jättebra på humörfronten. Trött som attan och väckt för tidigt av telefonen där mamma skulle ha adressen till Norran för att berätta om ett möte på Bönhuset... Kändes inte jätteakut och adressen står ju också i den tidning som de faktiskt prenumererar på...

Jag gillar inte att bli väckt för tidigt men blir väl mest arg på mig själv för att jag inte slog av signalen på telefonen.

Sedan har jag stökat på men känner bara att det där eviga plockandet aldrig tar slut! Jag rantar runt och ändå är det aldrig riktigt bortstädat hemma! Vattnar blommor, gör lunch, plockar bort, gör kaffe, tvättar, torkar spegeln i badrummet, plockar - men blir aldrig nöjd, och framför allt aldrig klar! Satte mig ute en stund med boken jag nu läser (som inte heller är bra) men blev bara stressad över att jag satt stilla och inte pysslade med något... Åhhhhh...

Det är väl egentligen inte så illa och jag borde inte klaga men ibland måste jag bara avreagera mig och inte vara så satans klämkäck hela tiden! Man har bättre och sämre dagar och den här har inga direkta toppnoteringar. Men allt är väl inte åt skogen. Har jobbat ett par timmar och skulle väl känna mig nöjd över det men får ingen ordning på projektet som är lite ogreppbart. Låter det vila och fortsätter imorrn.

Jag har också hjälpt en annan kvinna som behövde stöd i lite frågor samt skjutsat henne och följt med till ett möte som hon gruvat sig för att gå på. Det kändes i alla fall bra att kunna vara där för någon annan! Har också hjälpt sonen att koka blåbärsylt av bären som han plockat idag. Kul är det ju att han vill göra egna insatser! Och finare är det att se honom än "Plura" i bar överkropp i köket!


Han tycker att jag är lite jobbig som ska plåta allting och jag förstår honom! Det blir lite väl "kärnfamiljsputtenuttigt" ibland!

Nåja, nu har jag legat och vilat en stund efter att jag hade marinerat kött till middagen och gjort ännu en laddning glass av de nya bär som kommit in. Dags att äta, ladda om och fundera över om det blir en bättre dag imorrn!
#1 - - Anna wikström:

Skönt att höra att andra också har skitdagar. Du fick ju ändå jättemkt gjort eller hur?! Problemet, tycker jag, är att man alltid tror att man ska hinna så mkt mer än vad som är rimligt. Istället för att vara nöjd med det man har gjort så är man missnöjd med det man inte har gjort. Imorgon blir en bra dag!

#2 - - Monica:

Ja, du har helt rätt! Varför kan man inte vara snällare med sig själv? Men jag håller med dig: Imorrn blir det bättre! Tack för stödet och likheterna! Kram!