Kvällsrunda!

Jag tycker att det är så härligt att komma sig ut på en promenad på kvällen och har nog lyckats med det mer än fem gånger i veckan den senaste månaden. Det känns kanonbra! Man har ju bara en kropp och det är roligt om man fortfarande är på benen när man fyller femtio... haha!

Hur som helst traskar jag ju runt på Morö Backe och ser många unga människor ute med gräsklipparen så här på kvällen. Det slår mig att vi nog räknas till de "gamla" här i området. När hände det? Vi var ju nyss unga och nyinflyttade! Men tänker jag efter så är det faktiskt mer än 23 år sedan... Hörde dock på nyheterna att bostadspriserna förväntas gå ned och att bankerna nu inte vill låna ut mer än 75% av köpesumman. Det kommer att bli tuffa tider och jag hoppas att alla unga som köpt sitt livs hus nu klarar av sina boendekostnader. Jag hoppas också att priserna går ned snabbt i Göteborg att Emilia kan fynda en lägenhet billigt! Eller ännu hellre, få fortsätta att hyra den hon bor i.


Huset! Glad och tacksam för att vi bor där vi bor!

Priserna har ju stigit helt enormt mycket - särskilt i storstäderna - och det är tufft att låna en eller ett par miljoner om man är ensamstående. Jag tycker att det var högst gruvsamt att köpa ett hus för 675 000 och då var vi ändå två! Ja, det är nog tur att jag är så gammal som jag är... Själv skulle jag hellre köpa ett boende utomlands men travet har ju inte gått så bra som jag tänkt. Ännu... :)

Nej, nu får det vara slutsurrat! Ska slå mig ner i soffan och titta på "House"!