Ensamma igen...

Nu är det tomt och tyst igen... Det är väl för tur att vi har TV:n som surrar och ett hyfsat aktivt liv, annars skulle det nog bli lite tråkigt utan barn! Ja, vi har ju också varandra! Haha! Det kunde jag väl ha skrivit först... Vi skjutsade hur som helst Oskar till Luleå, packade bilen full och drog iväg imorse. Kul att han både packat köttfärs och plockat både lingon, blåbär och kantareller. Det är ju roligt att ta med sig lite egenproducerad mat!


Tack för i sommar Oskar! Jag vet att du vill att jag ska sluta med mina präktiga "kärnfamiljsinlägg" men det här är det sista på länge... Promise!

Efter att ha lastat in allt tog vi en lunch och åkte på affären för bunkring av mat! Han är bra på att storhandla och lär klara sig ett bra tag nu. Nej, han behöver verkligen ingen hjälp men det känns i alla fall bra att kunna serva med skjutsning av alla väskor och påsar! Väl hemma tog han tag i badrummet och började skura tvättstället. Och lite rolig är han ju...


Haha! Kommer att sakna dig! :)

Efter kaffe i lägenheten åkte vi hem i hällregnet! Det har verkligen vräkt ned idag och blev stundtals lite dålig sikt. Det är tur att min bil går så fort och bra ändå... Lämnade av maken hemma och hämtade nästa på busstationen. Inte min, utan min systers! Han kom med bussen från Arvidsjaur och jag hade lovat äta middag (Tack!) att sköta My ikväll så att de skulle få gå på bio.


Jättegod korvgryta och ganska lättsam skötning... Här har hon hittat barnprogram på Svt play på datorn. Det finns många roliga program...

Vi hann också spela lite barnspel på iPaden, läsa och sjunga innan det var dags att göra sig i ordning för natten. Efter att ha läst med henne en stund var det bara att ta plats på soffan i hennes rum tills hon surrat klart. Jodå, visst testade hon lite saker som "kissnödig" och "vatten" men hon är ju helt fantastiskt snäll som somnar av sig själv på det där viset! Sjunger sånger och pratar om olika ljud som hundar och "motorpeder" som hon hör från gatan utanför... Mysunge! Och helt plötsligt:


Gollack, gollack, som min farmor alltid sa till mig när jag var liten!

Och godnatt är det snart här också. Imorrn ska jag (om vädret tillåter) åka till mamma och pappa för att gå ännu en kantarellsväng i skogen så det gäller att vara utvilad! Man vill ju gärna samla ihop lite mat inför vintern och det är man inte ensam om:


Den här ekorren har tagit över Nötskrikans jobb och länsar vår stora brödtall på jättekottar! Det blev några vändor igår! Och jag slängde upp kameran och lyckades tydligen få med både ekorren och "Kungsörnen"... haha!

Nu blir det inte mer för idag. Ha en bra fredagkväll alla!