Vårkänslor!

Det blev en skön söndag! Inte lika lugn som jag hade planerat men nästan! Jag njuter av att vara alldeles ensam hemma ibland och "dola" på med det jag kommer på att jag vill göra. Inga måsten men inte bara vila. Jag började med att ta ett långt bad och sedan ägna mig åt lite fotvård - väldigt skönt och oerhört välbehövligt! Lika bra att börja vårda fötterna innan resan då de brukar få slita ont. Jag minns ju Parisresan ifjol och alla blåsor jag fick... Hoppas kunna vara i bättre skick den här gången.

När jag badat klart började jag gå loss på badrummet och det blev en ordentlig städning. Röjde ur skåpar och kastade gamla shampoflaskor och annat som bara blir stående med en slatt kvar i botten. Nu finns det plats att ställa in allt som bara brukar bli stående på bänken. Och när man städat vill man ju torka golven och när jag hade gjort klart i badrummet tyckte jag att det var lika bra att dammsuga hela huset. Nu är det gjort!

Hann äta lunch med maken som jobbar hela dagen men hann hem för en lite paus. Det är alltid trevligt! Därefter fortsatte jag röjningen och gick ut för att plocka bort gammalt skräp och fimpar som tinar fram när snön försvinner. Kastade ljungen som numera inte gör någon glad och tog en tur till Blomsterlandet för att köpa lite vårblommmor. Man blir glad när man kommer hem och ser små färgklickar i krukorna!


Fyllde amplarna på väggen och ett par korgar med glada blommor!


Även minihuset på väggen fick ny växtlighet. Den här kommer inte att tåla frost men jag får väl bära den ut och in ett tag. Nu gäller det också att komma ihåg att man måste vattna även utomhus...

Nu är jag hemkommen från min första långpromenad på länge. Den här förkylningen har varit ovanligt tjurig så det är två veckor sedan jag var ute sist. Plusgrader, vindjacka och superhärligt att stega på när det är barmark! Lite middag på det här och sedan bänkar jag mig framför "Mästarnas Mästare"!
 
#1 - - carre:

Men jädrans så hurtig du va.... nu blir jag sugen på att sätta lite penseer ute. dom tål frost. Våren kommer...vi på skyndar den lite. Ha det så bra. kram carola

#2 - - Monica:

Ja, jag ville också skynda på våren! Det är så härligt! Kram!

#3 - - Ola T:

Plocka bort fimpar..? Hos er? Fint blev det i alla fall.

#4 - - Monica:

Fimpar... Ja, det är jag som tjuvröker ibland... Har ju egentligen slutat men tar någon cigarett ibland och det finns ju aldrig några askoppar så då får man städa! Haha!