Trött men effektiv söndag!

Vaknade och tänkte nästan lägga mig igen eftersom jag var så trött men efter ett par koppar kaffe kändes det lite bättre. Alltså startade jag och maken ett nytt städprojekt och gick igenom kontoret eller "baren" som vi av gammal vana kallar det. När vi köpte huset för över 23 år sedan så fanns det ett stort rum bakom garaget som vi egentligen inte behövde. Det blev naturligtvis bar och rökrum (jo!) när vi hade fest. Det var rätt vanligt på den tiden men blev väl inte så där vansinnigt mycket använt.

För några år sedan åkte bardisken ut och en lång skrivbordssektion in så nu använder vi rummet som kontor och extra TV-rum. Jag har ju en benägenhet att sitta vid datorn i köket men det kan bero en hel del på att vi på senare tid mest har burit in allt skrot som vi inte använder dit in. Då blir det inte särskilt trevligt att vara där heller...

Nu blev det alltså röjning och ett par sopsäckar och lådor senare har rummet återfått sin gamla form.


Lite bättre ordning blev det!

Det återstår en del städning av papper inne i skåparna men man kan ju inte göra allt på en dag. Det fattas kanske också en platt-TV där inne men när vi nu bara är två personer så blir TV:n högst minimalt använd. Man kan ju faktiskt inte köpa en TV bara för att den gamla är ful... Sedan är det ju ganska dyrt också! Haha!

Vi åkte däremot till Jula för att köpa en kontorsstol till min plats. Maken har en bra stol därifrån men den var tyvärr slut. Får nog köpa en annan stol vad det lider. Jag sitter ofta i rätt "kassa" stolar och tror nog att helgens huvudvärk har lite att göra med att jag drar upp axlarna i onödan framför datorn. Helst borde jag väl undvika datorn när jag är ledig men det vill jag inte! :)

Hur som helst hamnade jag i koma på eftermiddagen och la mig på sängen för att ta en liten power nap. Vaknade en och en halv timme senare och nu är jag ju hur pigg som helst trots att det närmar sig sängläge! Nåja, tur att jag alltid har en bok på gång! Helgens störtsta missräkning torde ändå vara biltvättningen. Behöver jag säga att det regnar...
#1 - - Ola T:

Vad fint det blev. Och så snabbt!

#2 - - Anita Lundqvist:

Är du alltid så där energisk? Jag blir matt bara av att läsa!! Hur som helst så gör vi om köket, det nya kommer första veckan i maj och till dess får jag försöka tömma allt, förhoppningsvis slänger jag en del, förlåt till myrorna menar jag. Klimatsmart som man är!

Vi hörs!

#3 - - Monica:

Nja, inte vet jag om jag är så där energisk jämt och jag behöver som du ser vila emellanåt... Så himla kul med köket Anita!!! Det är min drömrenovering! Jag brukar skänka till Röda Korset/Kupan. Det är så söta tanter som jobbar där och så god ordning. Känns bättre än myrorna faktiskt. Men en del går alltid till soptippen. Det är också ett bra ställe! :)

#4 - - Din kusin Thomas:

Måste säga att det var väldigt kul att jag av en slump snubblade över din blogg. Jag har läst både gamla och nya inlägg och känner mig nu rätt bra uppdaterad på min Önnesmarksgren på släktträdet.

Jag skulle vilja höra av mig till din jubilerande bror, och vore tacksam om du kan maila hans adress och tfnnummer.