Tekniska framsteg?

Jag fastnade hemma idag och blev sittande vid datorn för att både jobba och uppdatera lite tekniska funktioner som jag funderat länge på. Jag är inte den som kastar mig över ny teknik och bara installerar men idag har jag aktiverat ett gmail-konto så att jag också kan ta emot mailen i telefonen. Kalla mig gärna stenålders men det har jag inte kunnat göra tidigare...

Jag blev så hänryckt av denna nya funktion att jag t o m importerade alla mail från min vanliga Outlook. Så himla smart att ha mailen på en server och komma åt den från vilken dator som helst eller från telefonen! Ja, sedan blev jag konfunderad när jag upptäckte att jag lyckats avaktivera min normala mail. Nu kommer det ingen e-post alls dit och jag vill gärna ha den på båda ställena. Hmmm... Försökte exportera en kopia av mailen till mitt normala konto och nu kommer istället all e-post dit... Hmmm igen... Ja, jag ska få lite support imorrn och kanske, kanske, kanske får jag till slut den funktion jag vill på mina mail. Hoppas jag! Skratta ni men det är inte alltid så enkelt med nya tekniska funktioner! :)


Gmail - en riktig såpa...

Annars fortskrider arbetet med boken och förberedelserna för kommande jobb. Inser också att dagarna helt plötsligt har blivit ganska uppbokade. Nästa vecka blir både hektisk och rolig! Underhållning kring friskvård och hälsa, mingelträff med Berättarfestivalen, jobb på Källan, försäljning av nålar för Unicef, Klungans föreställning i Umeå (som publik alltså!), tvåårskalas för My och dessutom blev jag bjuden på hockey i logen av Swedbank! Så kul! Tack Britt-Inger för att du tänkte på mig. Det ska bli skoj att se en finalmatch på ladan!

Dagarna går fort och redan imorrn är det dags för mer hockey. Vårt Amores-möte kommer att hållas på sportpub där vi ämnar se matchen och skrika lite... haha! Men till lunch ska jag först vara lite kulturell och se Norrdans föreställning av Svansjön. Jag vill ju gärna ha lite jämvikt mellan sport och kultur! :)

Nej, nu måste jag ta igen den tid jag förlorade på tekniken. Dags att skriva färdigt!