Roligt jobb!

Ännu en fantastisk dag där jag förenat nytta med nöje! Tidig uppstigning - redan halv åtta var jag på väg till Luleå för underhållningsjobb på Länsförsäkringarn bolagsstämma på Kulturens Hus. Kall morgon där jag för övrigt fick skrapa rutorna innan jag for. Det är man ju inte van vid, eller så är jag inte van att vara uppe så tidigt...haha! Surt väder var det i alla fall och och "tjocka" nästan hela vägen.


Men bilen går ju som ett skott i alla fall och sikten var inte alltför usel.

Hur min figur passar in på en bolagsstämma med slipsnissar kan man ju undra och nog var det några förvånade blickar när jag trädde in i salen, men de tog sig och skrattade gott åt mina hemsnickrade skämt! Det är alltid en seger när man kan få publiken på sin sida och jag fick även positiva företagskontakter efteråt. Nu har jag t ex fått in en fot hos VD:n för Northland Resources som bl a har hand om gruvbrytningen i Pajala. Han tyckte att det var "för jäkligt roligt" och ville att jag skulle göra jobb även hos dem framöver. Kul! Det är ett stort erkännande när ett uppdrag leder till nya utmaningar.


Fick också fantastiska blommor! Helgen är räddad!

Sedan blev det färd söderut till Acusticum i Piteå där Oskar hade lektioner idag. Så vansinnigt roligt att hinna träffa honom även om det bara blev för en lunchdejt! Tacobuffén var för övrigt suverän!


Bästa sonen!


Han kompis Mattias hängde också med och efter några riktiga "kvalitetsskämt" (haha!) från min sida tinade grabbarna upp...


Glada! Och kanske lite "skämmiga" över min fotograferingsiver...

Nu har jag varit hemma ett par timmar, sovit en stund och förberett kött till kvällens grillmiddag. Det ska bli så otroligt gott! Men jag tror inte att det blir så tidig middag. Dagens buffé sitter fortfarande i. Bäst att ta en promenad först! Ha en trevlig fredagkväll alla!