Sport och kultur - roligt, men jobbigt!

Idag blev det så där fruktansvärt spännande igen! Det känns nästan som om alla matcher i slutspelet är "råjobbiga". Jag ser fram emot en match där vi enkelt leder från start till mål - men när det är final ska det väl vara så där oliiiiiidligt spännande! Firade kvällen på O'learys med mina kamrater i Amores. Väldigt trevligt, god mat, många skratt och en hel del nagelbitande!


Karin, Annica och Doris följer spelet andäktigt. Här har vi också proppat i oss de "nätta" portioner man serveras där... Jag är fortfarande hur mätt som helst efter nästan fem timmar!


Snyggaste tröjorna hade Yvonne och Iréne! Laddade och glada! :)


Och så här glada är vi när det blir seger!!! En bild säger ju mer än tusen ord men den här tog jag faktiskt innan jag åkte hem och såg den sista och femte perioden (haha!). Jag ska iväg till Luleå tidigt imorgon bitti så jag måste komma mig i säng. Tack tjejer för en supertrevlig kväll!

Men hockeyn är inte det enda jag har avnjutit idag. Till lunch passade jag på att ta med mig Karin och se en skolföreställning av "Svansjön" med Norrdans. Så fantastiskt bra!!! Och så tråkigt att ingen arrangör köpt en kvällsföreställning så att fler fick se den här underbara uppsättningen!

Själva storyn känner ni kanske till. Prinsen fyller 15 och uppmanas av sin mor att skärpa sig, gifta sig och ta saker på allvar.


Istället för att lyda henne beger han sig ut på en nattlig jakt och tänkter skjuta en svan när han i sista stund upptäcker att det är en kvinna. Hon är förtrollad att vara svan på dagarna och kvinna på natten.


I en superläcker scenografi vaknar "svanarna" upp ur de badkar där de har legat.


Svanen dansas av sex dansare och prinsen spelas av fem skådespelare. Mångfacetterade porträtt och väldigt, väldigt bra!


Prinsen vill döda trollkarlen som förtrollat henne men stoppas av svanen som i så fall aldrig skulle bli fri från förtrollningen.


Prinsen bjuder in svankvinnan till slottet för att be henne gifta sig med honom och därigenom bryta förtrollningen.


Han blir alldeles förhäxad av henne! Och friar naturligtvis!


Men för sent upptäcker han att det är trollkarlens dotter och inte alls den svankvinna han förälskat sig i.


Tumult uppstår och prinsen skyndar sig iväg för att träffa den riktiga svanen.


Hon har bestämt sig för att dö eftersom förtrollningen nu aldrig kan brytas...


Prinsen, som inte kan leva utan henne, följer henne ut i vattnet och de drunknar tillsammans.


För att sedan förenas som svanar i himlen...

Starkt, proffsigt och gripande! Med Tjajkovskijs storslagna musik blev det här verkligen en föreställning att minnas! Så bra!!! Och kameran funkade även idag!

Nu ska jag sova och ladda för morgondagens underhållning. Jag ska vara på plats i Luleå redan 9.00 så det blir till att skynda sig och sova. Kan man det? Haha! Nej, jag tror det är bättre att ta det lugnt! Efter den här föreställningen kanske man lägger sig i badkaret... :)