Nyfiken...

Vår yngsta katt är så vansinnigt nyfiken och vill så gärna vara med och se vad som händer överallt... Nu hörde hon att vår kattgubbe gick ut och då springer hon mellan fönstren för att se vad han har för sig utomhus...  Man kan tro att hon är en kattunge men hon är faktiskt snart nio år... Ett barn i en vuxen kropp? Men hon är så mysig och go'!


Och lekfull! I somras rusade hon upp i en björk för att hålla koll på oss! :) Hon klättrar på allt! Ibland tycker man ju att det är jobbigt med husdjur som ska ha mat jämt och sprider katthår och skräp överallt när de kommer in men de är verkligen personliga och "part of the family" på ett underbart sätt!

Nåja, det var väl inte det jag hade tänkt blogga om idag men ibland blir det bara vad som faller en in. Kom just hem från mitt träningspass som verkligen var svettigt idag! Jag kommer att ha sån träningsvärk imorrn men det ska väl kännas att man gjort något!

Har varit hemma idag och tvättat och plockat fram kläder för att se vad jag ska packa med mig till Barcelona. Man blir rätt begränsad i sin packning eftersom jag bara köpt en stor resväska till mig - och maken! Hur kunde jag vara så snål? Jaja, jag får väl lära mig att packa begränsat. Det är nog också nyttigt. Har jag mycket plats så packar jag också för mycket och hälften följer med hem helt oanvänt... Så jag ska fortsätta utmaningen imorrn! Den här veckan lyxar jag mig lite. Jag ska skriva en offert och boka lite saker men faktiskt mest vara ledig. Jag känner att jag behöver det! Ibland måste man sätta sig själv först! Så det så! :)


#1 - - Ola T:

Tränar du på gym? Det har jag nog missat. Trodde bara att du var ute på promenader. När är det dags för Barcelona? Jag var ute på flyget i förmiddags och såg Ryan Air-planet. Och du - det är inte svårt att packa lätt. Inte heller att bli lätt packad...

#2 - - Monica:

Nej, jag går Styrka Pilates Yoga Core (SPYC) på måndagar i 90 minuter... hårt! Barcelona åker vi till på fredag! Ska bli såååå roligt! Barnen kommer hem torsdag kväll. Längtar! :) Och jag som inte dricker har t o m problem med att bli lätt packad... haha!