Netlog...

Vaknar upp till en bättre dag! Tjohooo! Har suttit hemma på förmiddagen och jobbat samt skrivit lite brev. Känns skönt att ibland inte behöva stressa iväg. Jobbet finns ju alltid där jag är! Haha! Nu måste jag också börja förbereda mitt jobb på fredag då jag tror att jag ska vara på någon bolagsstämma i Luleå. Måste kolla upp och ta lite kontakter. Alltid roligt att förbereda och vara lite specialanpassad.

För ett par dagar sedan blev jag inbjuden att gå med i ett nätverk som heter Netlog. Någon som har erfarenheter? Man skulle lägga upp en profil ungefär som Facebook och ladda över lite bilder därifrån. Ja, det kan väl inte skada, tänkte jag, men nu börjar jag undra vad det är jag gett mig in i. Det kommer meddelanden, främst från Afrika, där olika män vill ha kontakt... Idag kom detta "intressanta" kärleksbrev:

"Hi
I feel like i am a little lost kitten, i don't have a strong woman to lay on his shoulder.i want to find a woman to spend all my life with him only,i want to open my heart to my woman,to give myself to him,to support him every day and to build happiness together,walking along the life way hand in hand.i miss badly the wonderful romantic moment when a woman is whispering the words of tenderness into a man ear,when he is holding my strong hand and i look into his smart eyes and they both feel that there's nothing around,just them.i want to be happy.thanks for your mail,i guess you are feeling great? its my pleasure to start my life afresh with you . Please if you feel all i said makes sense to you, kindly email me directly, please reply with this mail id ok [email protected] am looking forward to hear from you again.

thanks
kiss
chuks . . "

Ja, vad ska man säga? Kanske dags att gå ur?

Igår var det för övrigt den minsta måne jag har sett! Maken fångade den på bild och jag måste lägga upp den:


Och eftersom jag hade en så kass dag igår så är nog fullmånen mer min grej!


#1 - - Emma:

Haha. Vilket kul brev...och även jag har blivit netlog-raggad på. Nee säger jag! Vi har ju Facebook som kan allt det som netlog säger sig kunna. Två sociala nätverk behövs inte....eller det finns ju massor mer - Linkedin tycker vissa är bra men Facebook is da shit...tycker jag :)

#2 - - Monica:

Ja, visst var det helt galet! Nu har jag tack vare detta "välformulerade" brev också lämnat Netlog. Inget för mig! I'll stick to Facebook!