Lite tomt...

Jag kan inte säga att jag är en trogen supporter. Serien har jag följt på visst avstånd men när slutspelet drog igång så vaknade jag till ordentligt! Det har varit otroligt spännande och många gånger också ganska jobbigt!  Jag vet inte om jag egentligen klarar av att vara mer supporter än så här. Blir det lika gastkramande nästa år får man väl en hjärtinfarkt... Men det har också varit helt fantastiskt!

Man har känt så stor glädje och stolthet över laget och framför allt över alla grabbarna som gjort sådana otroliga prestationer! Kvällens match var kanske inte riktigt symtomatisk men jag tror vi förlorade redan i tisdags när vi inte vann matchen trots det överlägsna spelet! Kanske var det Nihlstorp som satte spiken i kistan. Vad vet jag. Nu gick det i alla fall åt skogen och spelet är över. Jag kommer att sakna det men tackar för alla glädjestunder!

Slutspelet har också skapat en stor sammanhållning i stan. Matchdagar har man mött människor i svart och gult som pratat och peppat inför matchen trots att man inte känner varandra. Det är en fantastisk känsla när så många drar åt samma håll! Och ett silver är ju helt otroligt bra! Det ska vi inte glömma!

För sex år sedan gick vi upp i Elitserien och jag och Mats fick förmånen att arrangera den stora festligheten på torget med 10 000 besökare som samlats för att hylla laget! Det var magiskt! Håller tummarna för att vi firar SM-guld nästa år! :)


Det här vill man gärna uppleva igen! :)
#1 - - maria:

Jag är så stolt över AIK´s prestationer denna säsong. Minns den dagen då du& mats stod på scenen med AIk, minns hur lite klädd jag var, minns hur förkyld och hur mycket feber jag hade i Hemavan efteråt...Hejja AIK !!!!