Full dag!

Ja, det blev en märklig dag igår. Mycket att göra och till slut ingen ork kvar att ens skriva ett blogginlägg... Men om jag ska sammanfatta gårdagen så kommer jag ändå knappt ihåg vad jag gjorde. Konstigt va? Ja, det blev mycket pyssel här hemma, med både jobb och privata fix, och sedan fortsatt packning och strykning av både mina och makens kläder. Jo, jag brukar stryka när vi ska ut och resa men annars får han faktiskt klara detta själv. Sedan jobbar han hela veckan och jag är ledig och slutligen tänkte jag byta till mig lite dammsugning istället! Om nu någon skulle få för sig att diskutera jämställdhet... Nu är i alla fall packningen klar och ska bara vägas in. Kan bli nog så klurigt!

Idag har jag varit till optikern för att laga till mina glasögon som helt plötsligt blivit alldeles för stora. Där fick jag kanontips på bra restaurang i Barcelona där det ska bli spännande att göra ett besök! Har också hunnit med Apoteket och annat som kan vara bra innan resan. Återstår bara att gå runt till grannarna för att se vem som vill sköta våra katter under påskhelgen... Nästa vecka är klar men helgens passning återstår.

Igår fick jag också besök av My och Martin som monterade barnstol i min bil eftersom jag skulle hämta henne på dagis idag.


Hon hann leka med grannarnas Bobby Car och skotta lite snö när hon ändå var igång!

Idag fick jag alltså hämta dagisbarn igen och det kändes som som man förflyttade sig 20 år tillbaka i tiden! :) En sak är säker: Man har legat av sig! Jag kunde knappt fälla ihop barnvagnen! Haha!

Sedan har My varit här och ritat, kollat in alla rum och suttit vid datorn för att titta på favoriten Pingu!


Koncentrerad!


Mapplethorpes svarta man i bakgrunden verkade inte lika intresserad av att höra på! :) Han är förresten aktuell med en utställning på Fotografiska just nu. Jag tycker bilden är jättesnygg! Och det är naturligtvis den söta ungen också!

Nu har vi ätit middag, skjutsat hem mamman och barnet och jag förstår varför man skaffar barn när man är lite yngre... Det är jätteroligt att sköta och hon är verkligen en pärla men det tar på krafterna i alla fall och nu känner jag mig helt tom i skallen. Tur att det är bra på TV ikväll så att jag får sitta och vila. Hoppas bara att jag inte somnar...

#1 - - Mariana:

Glad Påsk på dej och hoppas att Ni får en trevlig resa.

Själv åker vi till Tornedalen och firar påsken som alla andra år.

Jag hoppas att det blir väder så man får slappa i solen, för köra skoter går tydligen inte.

Kram

#2 - - Monica:

Glad Påsk själv Mariana! Ni får säkert bättre väder. Ser ut att bli lite regn och mulet i Barcelona men huvudsaken är att man får vara ledig och slappa lite!

Kram