Ett år!

Herregud! Jag har glömt att fira bloggens ettårsjubileum! Nu har det i alla fall redan skett och det hände inte så mycket. Inga tårtor, inga vilda fester, bara ett stilla skrivande. Hur som helst har det blivit ett beroende som jag ska fotsätta med så länge jag tycker att det är kul! Jag har en jämn ström av läsare och det är också väldigt uppmuntrande! Tack!

Nu har jag äntligen vägt in väskan och det funkar! Eller "Fonka" som min älskade systerdotter säger!


Nu för tiden äter hon ju också själv. Fonkar bra! :)

Har också betalat räkningar, beställt taxi inför morgondagen och instruerat min kära granne i kattskötandets stora konst. På måndag får hon avlösning av nästa granne. Så skönt med fina grannar när man åker bort! De både tittar till huset, jordfelsbrytaren och sköter husdjuren. Vilka pärlor vi omger oss med! Tusen tack för att ni finns!

Ska bara vattna blommorna och... och... ja, det var något mer men det kommer jag inte ihåg just nu. Tur att vi inte åker förrän imorrn! I eftermiddag ska jag gå på min fasters begravning och maken ska åka och hämta båda barnen i Luleå. Så kul att äntligen få träffa dem igen!!! Ikväll får vi väl prata ihop oss lite kring resan och imorrn bär det iväg! Barcelona - here we come!

Och magen den bullrar på. Märkligt hur mycket man började känna efter när parasiten kom på tapeten! Jag är inte sjuk men vill ju absolut inte bli det heller. Därför är det kokning som gäller! Ska bli intressant att följa utvecklingen. Jag tror personligen, men hoppas ju att jag har fel, att Skellefteå Kommun inte kommer att köpa in något UV-filter eftersom vattentäkten i Slind snart ska vara klar... Det kommer garanterat att bli en politisk fråga men jag hoppas, hoppas att det är några som nu jobbar häcken av sig för att lösa detta å det snaraste!!! Kostnader eller inte - vi kan ju inte betala för vatten som inte är drickbart!

Längtar till ikväll! Kom hem nu gullungar! :)

#1 - - Ola T:

Jag såg på Europavädret i kväll att ett djupt lågtryck seglar in mot Spaniens östkust i morgon för att dra vidare bort mot franska rivieran. TA med paraply. Eller slantar så ni kan köpa regnskydd. Såvida ni inte sitter inne på mysiga restauranger. Ha det så bra!

#2 - - maria:

Vad säger Finländaren om skellefteå? para sit..

Ha det nu bäst i Barca !!!

#3 - - Monica:

Tack för hälsningarna! Väder och parasiter ämnar vi nu strunta i! Här ska njutas!

Ha det bra båda två!