Luleå!

Ja, det blir Luleå på fredag! Sonen är ledig och vill träffa oss! Oj, så roligt! Och det verkar som om maken har skippat campingidén utanför Biltema... Nu måste vi kolla in restaurangerna där uppe så vi vet var vi kan gå ut och äta lite gott! Jag sörjer att Kyrkbyns kök och matsalar lade ner eftersom det var en riktig höjdare! Kanhända att de har återuppstått någonstans? Måste undersökas.

Idag har jag renskrivit idéer och knåpat ihop en sångtext. Det fick räcka. Känner mig fortfarande trött efter de senaste veckornas hektiska tempo. Bra att kunna varva ned lite och ägna sig åt annat. Man kanske skulle bli föreläsare? Jag läste på Facebook att en god vän lyssnat till en värdelös föreläsning av Runar Sögaard som pratade om att man kan bli vad man vill bara man vill det tillräckligt mycket. Det är något jag också skulle kunna tänka mig att prata om!

Det finns dessutom en hel del pengar att hämta i den branschen. De föreläsare jag anlitat i  olika sammanhang kostar ofta mycket över 50 000:- för ett par, tre timmar. Inte så illa. Nu har jag lite förutfattade meningar om jesusfjanten Sögaard men jag kan inte tänka mig att han sitter inne med några mängder hjärnceller... eller att han skulle kunna ge mig en aha-upplevelse av något slag. Huvva!


Han har för övrigt också lanserat mirakelsmycken... Jag är skeptisk!

Dags för oss vanliga dödliga att resa oss upp ur myllan och berätta om det vi är bra på! Det är säkert nog så intressant! Nej, nu får jag skaka av mig livets-ord-krypen som fick håret att resa sig och fortsätta med Luleåplanerna!
#1 - - LM:

Maj-Ulla Sundlöv är väl alltid en början? ;)

#2 - - Ola T:

Jag skulle kunna hålla en föreläsning för en tiondel. Om jag skulle kunna hålla en föreläsning på ett par timmar.

#3 - - Monica:

Nog kan du föreläsa Ola! Jag tycker att det börjar bli mycket väsen och lite ull i en del av de föreläsare som figurerar. Jag tror du skulle slå Runar med hästlängder!



Och LM: Maj-Ulla kanske skulle vara en början...