Ambivalent som attan...

Vad ska man säga? Det har inte hänt särskilt mycket de senaste dagarna. Inga roliga uppdrag, inga sensationella möten, inga fantastiska vinster... Vad ska man skriva om då då? Idag har jag dock haft häcken full idag så det borde resultera i ett otroligt intressant litet inlägg. Eller?

Vaknade i morse, svarade på några mail, duschade, fixade till mig, åkte på möte med banken, satte mig på kontoret och gjorde lite revyplanering samt början till ett företagsutskick som jag inte blev helt klar med, lunch på stan (det låter alltid lite spännande men jag tog en burgare på torggrillen...haha!) och lite jackshopping. Blev lika ambivalent som vanligt. Jag vill ju ha en jacka som ser lite kul ut eller som i alla fall signalerar att jag har köpt en ny... Samtidigt så älskar jag ju svart och det är ju så tidlöst...

Hamnade in en prekär situation, valde och valde och ringde till slut syrran som fick komma och vara smakråd. Medans jag väntade hann jag in på en annan affär och hittade en helt annan jacka som också var jättebra men naturligtvis svart den också...

Syrran kom och precis som jag trodde tyckte hon att jag skulle köpa den icke-svarta. Hon tycker att jag har 143 såna... och själv tror jag inte att det är mer än 18... Hur som helst så gav jag efter för hennes och expeditens åsikter så nu står jag här. I dagens "outfit"...


Vad tycks om granen? Jag fick i alla fall välja halsduk själv... Jodå, en svart...

Ja, men det känns ganska bra. Under eftermiddagen jobbade jag på och började fundera över den andra svarta jackan som var en bra "slängjacka" till och från jobbet och som man också kan promenera i... Fanken också. Ska man måsta gå dit och prova den en gång till? Och kommer jag inte att ångra mig om jag inte köper en Helly Hansen-jacka som kostade 1499 ordinarie och idag 799? Strax före vårt revymöte hastade jag således iväg på stan igen sedan jag kommit på att den andra jackan ju är en bra jobbjacka! Man måste alltid hitta bra förevändningar... Därför kom jag den här dagen hem med ytterligare en påse!


Ja, den känns ju helt rätt! Den också!

Så nu har jag lite ångest men känner ändå en stor glädje över att jag har två jackor att välja mellan! Jag har nämligen bestämt mig för att jag behöver det! Eller? När jag kom hem fick jag höra att Emilia ringt. Igår köpte hon en mycket eftertraktad skinnjacka med fransar som hon väntat på skulle komma in. Visst var hon nöjd? frågade jag maken. Nej, hon kunde inte bestämma sig vilken storlek hon skulle ta så hon köpte två... och nu hade hon svårt att välja... Ja, vad ska man säga? Äpplet faller inte långt...
#1 - - Malin:

Underbart:-)! Din kappa är i alla fall skitsnygga och ja,helly hansen jackan vara också ett bra val, men som extra prommisjacka, så det var BRA att du köpte både, enjoy!

#2 - - Monica:

Ja, jag är helt crazy... Men nu kan jag ju i alla fall inte säga att jag behöver en jacka... Tack för smakrådningen och kram syster! :)

#3 - - Ola T:

Snacka om jack-pot...

#4 - - Monica:

Haha! Du är för rolig!