Vart tog dagen vägen?

Det gick fort idag! Steg upp okristligt tidigt (halv sju) och på den vägen är det... Lämnade in bilen på rep eftersom den har startat konstigt ett par veckor. Njö, njö, njö, njö, njö och lite gas och sedan har den brummat igång. Ni fattar. Och om ni inte fattar så gör det ingenting eftersom de ska fatta mer på verkstan'. Och det gjorde de! Ringde mig redan efter en timme (jag trodde jag skulle få dödsdomen...) och berättade att det var impulsgivaren som gett upp. Denna reservdel skulle beställas så det var bara att hämta igen den för att komma tillbaka imorrn.

Impulsgivaren. Man kanske skulle beställa en ny till sig själv också? Skulle kanske vara bra för kreativiteten? Men så impulsiv som jag är så tror jag faktiskt att min funkar...

Sedan har jag haft bästaste Chrissie på lunch vilket var väldigt trevligt! Eftersom hon bor i Helsingborg får man passa på att ses när hon är här och jobbar på Scenografiskolan! Imorrn är vi bjudna på middag ute i hennes stuga och det ska också bli vansinnigt pratigt och roligt!!!


Här är en bild på Chrissie när vi besökte Sofiero då jag hälsade på henne i Helsingborg i våras!

Sedan har det varit fullt upp med jobb hela eftermiddagen och klockan gick så fort att jag höll på att glömma äta middag! Fick rusa på Subway för en macka innan revymötet halv sju! Och nu, tre timmar senare, är jag hemma igen - fullproppad med roliga idéer! Vi har gått igenom hela strukturen på föreställningen samt allt det material som nu är skrivet, diskuterat musikarrangemang, sketcher och scenlösningar... puh!

Nu är jag trött, på ett mer normalt sätt, och ska strax landa på kudden. Måste bara samla ihop mig en stund framför datorn eftersom jag idag också har jobbat med företagsutskick och trycksaker. Allt snurrar på i en hiskelig fart så det går inte att bara lägga sig ned. "Nedjoggning" påbörjas nu medelst spindelharpan och Facebook... :P

#1 - - Emilia svarar:

Strumpbyxor ju!!!

#2 - - Monica:

Haha! Ja, såg det senare... Kraaaaaaaaaaaam!