Mera mat och fika...

Lite otacksamt att avfrosta frysen. Det är inte en käft som ser att man har gjort något förrän man öppnar dörren... Har försökt ha vernissage nu några gånger men maken vill inte se den mer än en gång...haha! Nåja, det är rent och snyggt och nu finns det plats för mer älgkött som min söta bror kommer med på onsdag! Själva avfrostningen tog sina modiga timmar och jag började med att tänka: "Varför gör jag inte det här oftare?" men när jag närmade mig slutet förstår jag precis varför: Det är astråkigt! Och blött! Och kallt!

Åkte sedan till mamma och pappa! Vackert väder! Passerade förresten Stieg Larsons pappas sommarhus som såg lite övergivet ut idag.


Och jodå, Stiegs sambo Eva Gabrielsson kommer också från samma by. Hon bodde som barn i huset som ligger rakt fram i korsningen.

"Hemma" blev det förstås mat! Kom på att jag inte ätit något sedan frukostmackan så det passade perfekt! Sikfiléer, potatis, kall sås, morötter samt lite köttfärspaj så att jag skulle bli riktigt mätt... Och det blev jag! Men sen kom ju kaffet och kakorna... måste smaka... och blev proppmätt igen! Min mamma lagar jättegod mat och bakar framför allt suveräna bullar och kakor - med mycket smör! Gott! Och livsfarligt... Sedan hämtade jag Ulf hemma hos hans föräldrar och blev bjuden på fika igen, men lyckades tacka nej! Det är inte alltid så lätt men det finns ju gränser...

Nu har vi landat hemma och jag tror inte att det blir så mycket mer gjort idag. Lite TV och läsning, sedan sängen!


Avslutar med en bild som jag kallar "Solnedgång över träsket"... haha! Töntigt va? Men det är vackert där. Vackrare än den här fula bilden men det tar vi en annan gång. Idag hade jag fullt upp med att prata, och äta...

#1 - - Ola T:

Inte alls töntigt, Monica. Det är alltid så att kamerorna aldrig riktigt kan fånga skönheten i verkligheten. Bortsett från när Ulf arbetar. Han är suverän. Så även du.

#2 - - Monica:

Ulf är bättre än bra! Tänker inte ens försöka komma i närheten... Min enda fördel som fotograf är att jag har kameran med mig jämt! :) Tack för dina postitiva kommentarer!



S-O Hedberg är också förtjust i Ulf (och kanske inte i min framåtanda?) och sa till mig för 20 år sedan att "Utan Ulf hade du inte varit någonting!" Haha! Jag svarade: Tack för komplimangen! :)

#3 - - Cornelia<3:

Sv; HAha, tack! Men jag saknar det ändå, jag saknar att ha stort fluffigt hår, hehe :]