Lite allergisk...

Jag är lite allergisk mot TV-reklam och väljer gärna SVT om jag ska kika på någon film eller serie. Blir det någon annan kanal så måste jag upp ur soffan, in i köket, på toan eller till datorn tills det är över. I 4:an kan pauserna vara upp till sju minuter! Det är ju helt vansinnigt! Ja, en del reklamfilmer är ju roliga och jag kanske inte ska kasta sten i glashus eftersom vi också gör TV-reklam men det är vissa som gör att jag blir riktigt allergisk!

Det kom en hel del kritik för att tjejen i Apoliva-reklamen var skrämmande men det håller jag inte med om. Jag tycker att tjejen i Mekonomen är en riktig skräckupplevelse! Hon svarar innan hon har fått frågan och är så överdrivet, äckligt positiv. Dessutom ser hon aldrig rakt in i kameran vilket gör att man uppfattar henne som en robot... Hon kanske är en halloweenskräckis?

 
Aldrig i kameran... Mekonomen - nej tack!

Jag gillar ju humor och det är nog avgörande för att jag ska se en reklamsnutt mer än en gång. Några som jag kan skratta åt är bl a Premieobligationernas filmer om att man hatar att förlora (Lilla Sportspegeln, Leijonborg), Com Hems damer Judit och Judit som gör parodier på kända serier eller You-tube-klipp (vem var det som kasta'?), ICA:s följetonger samt de om vad föräldrarna gör medan du är borta. Ja, det finns säkert fler men jag nämner några. Kännetecknande för dessa är också att de förnyar sig.


ICA - får godkänt!

  
Judit och Judit får godkänt!


Räkostbabyn får godkänt! Åtminstone första gångerna...

Men bäst är ju IQ:s reklamfilmer.


Bra musik, festlig stämning med ett skratt som fastnar i halsen...



Värst är nog tyska, dubbade godisfilmer... De är heller inte i närheten av sanningen... När hade du senast "så kul med Toffifee"? Eller han som kör mellan olika byggen, får en stund för sig själv och äter Riesen...


Hur kul har de egentligen?

Ja, det var väl allt för idag. Undrar vad jag ska såga imorrn? Haha!

#1 - - Gerd:

På sågarlistan vill jag lägga till Dressman och framför allt ICA-Torgets töntiga reklam. Huga ...

#2 - - Monica:

Haha! Bra! Fast ICA-Torgets är väl lite kul i alla fall... Men Dressman... Nope!

#3 - - Anna-Lena:

En del reklam är ju även så luddig att man inte förstår vad det är de gör reklam för. Eller det är kanske jag som är lite trög.