Städdag...

Efter renoveringprojekt följer alltid städning och hade det varit sommar och fint väder hade jag också arrangerat en gårdsloppis. Det blir alltid en massa saker över när man renoverar, särskilt nu för tiden när inredningstidningar tipsar om "less is more". Hur som helst körde maken ett släplass möbler hem till svärfars som har en hel ladugård vi får fylla. Fruktar för den dag vi ska tömma den...

Våra avlagda möbler brukar dock dyka upp här och där och det är bra att någon får användning för dem. Återvinning är ju dagens ledord. Vi har jagat runt idag som skållade troll, lagom mörbultade efter gårdagens arbete. En som inte berördes särskilt mycket av våra aktiviteter var Oliver...


Ganska avslappnad...

Lite mer alert blev han när My kom på besök! Hon är väldigt förtjust i katterna och man får passa lite eftersom äldre kattherrar som Oliver ibland vill vara lite ifred. Idag var han dock på sitt allra bästa humör och helt plötsligt har också My hittat något nytt att titta på. Hon hinner över huvud taget med rätt mycket, det söta flickebarnet...


Här äter hon plommon i farten...


Och här tog hon med sig resten in i vardagsrummet... Hon gillar våra puffar eftersom de är så lagom höga. Coolt också med kjol och dödskallesockor!

Sedan blev det middag och eftersom jag fått så många bud på maken och tigersågen idag såg jag till att smörja upp honom med oxfilé, pasta, sparris, ädelostsås och friterad lök!


Har jag tur får jag behålla honom ett par dagar till...

Nu har han också gjort äppelpaj så det blir kaffe och efterrätt! En ytterst tillfredsställande helg!