Korkad?

De senaste veckorna har jag verkligen varit helt världsfrånvänd (eller vad man nu ska kalla det). Jag har knappt läst tidningen och inte heller tittat särskilt mycket på nyheterna... låter mest TV:n vara på i bakgrunden när jag skriver eller gör annat. Tur att jag är kvinna så att jag kan jobba och lyssna samtidigt? Eller att jag är social och pratar med folk som upplyser mig om det som jag behöver veta? Eller att jag lyssnar på radio när jag är på väg till olika jobb? Eller att jag har Facebook? Haha!

Jag känner mig faktiskt lite korkad. Särskilt när jag upptäcker att andra har stort engagemang i olika saker som jag knappt tagit in... Jag har alltid trott (haha) att jag är en hyfsat intelligent person och nu undrar jag mest när alla ska upptäcka att jag är en bluff? Weird...

Känslan kom över mig helt plötsligt och nu kan jag inte släppa den. Måste börja gå igenom nyhetssighterna på morgonen och vara lite mer på alerten... Eller? Man orkar ju inte ha periskopet uppe hela tiden - särskilt när man har mycket annat att göra. Eller hur gör människor som hinner vara uppdaterade om allt som händer i kommunen, Sverige, världen? Har de inget annat att göra eller sover de fyra timmar varje natt? Fast de kanske bara begränsar sig till att göra allt på en normal nivå...

Måste nog sova på saken...
#1 - - Ola T:

Var glad och tacksam för att du är som du är. Ingen är faktiskt som du och ingen är faktiskt ingen annan än den är. Alla kan inte vara stöpta i samma form och alla kan inte vara intresserade av vad någon, några eller alla andra är intresserade av.

Nyhetsbruset är intensivt och under min tid som lönearbetare blev jag mer och mer frustrerad av att inte kunna hänga med i allt vad som hände på det lokala, regionala, nationella och internationella planet. Jag har fortfarande samma intresse och ambition men känner mig än mer frustrerad nu när jag hamnat vid sidan av den ständigt allt stridare nyhetsströmmen.

Du är inte korkad. Du är intelligent och alls inte någon bluff. Dessutom är du dj-t rolig. Fortsätt med det!

#2 - - Monica:

Skönt att höra att det inte bara är jag som är frustrerad! Nej, du har ju rätt, man kan inte hinna vara med överallt och det är skönt att någon annan också bekräftar det! Och tack för komplimangen och stödet! Ska försöka fortsätta vara rolig! :)

#3 - - Ola T:

Det kan inte vara någon konst för dig. Dina uppträdanden är ju konstform i sig och du är – så vitt jag förstår – alltid i form.