Kanonkväll!

Alla mina negativa tankar om att åka till inlandet är som bortblåsta! Vilken kanonpublik! Nu var en del av dem hitresta weekendgäster men alla var otroligt trevliga, skrattade så himla gott och applåderade så att vi blev alldeles lyckliga! Riktigt roligt och något helt annat än gårdagens fylleslag...

Tekniken var inte riktigt på vår sida och publiken missade tyvärr vår fantastiska film som hakade upp sig. Nu vet ju ingen om att den skulle vara med så det kanske inte är någon skada skedd. Den kommer med framöver.

Härlig feststämning i restaurangen och jättegod mat! Det här är ett "bätterställe"! Jag träffade många jag känner och även bekantas bekanta som nu kommer med på lite bilder.

   
Glada människor från Varuträsk, Schtaaan och Lövånger!


En av "Helle" Blomgrens glada systrar, Sofie, kom tillsammans med ett helt tjejgäng! Till höger sitter Charlotte, född Brauer, vars föräldrar vi köpte huset av!

   
Nästa syrra, Cathrine, var inte lika förjust i att vara med på bild men hon fick god hjälp av glada hojåkaren och Buretjejen "Charlie"! Många goa skratt! De såg ut att ha riktigt trevligt!


Här ser ni vår glade tekniker Robert som äter dessert och surrar lite med Åsa. I bakgrunden står det dock en man som kanske inte hade lika trevligt? Rätt överförfriskad stod han lutad mot pelaren och här har han sovit en god stund...
I nästa ögonblick hälsade en av tjejerna i baren på honom och då tippade han! Oj, oj, oj... men han kommer nog ändå att vara glad imorrn eftersom vakterna såg till att han kom sig hem tidigt!


Till bords hade jag den här mysige mannen, Evald Sturk, som kom med sin "fjälla" Ulla. Evald, som var med i sökningen efter Marcus på Kågefjärden, skickar många varma hälsningar till Leif och Ingrid Degerman!!! Så kramar till er båda! Jag är glad att jag också fick chansen att träffa honom!

En riktigt härlig kväll i Arvidsjaur! Stort plus till hotellet, köket och den suveräne VD:n Kristoffer som tog så väl hand om oss! Vi hoppas vi får komma tillbaka! :)


#1 - - Ingrid:

Åhhh så kul!! Evald och hans Ulla är helt underbara människor. Jag önskar att jag varit där!

#2 - - Monica:

Jaaaa! Och de sa precis samma sak om er!!! Ja, ni skulle ha varit här! Det var väldigt trevligt! Kram

#3 - - Karin Lå:

Jaamen Monica, jag visste att ni skulle gilla Arvidsjaur, 4 mil från Norrbottens Pärla, Moskosel där jag såg dagens ljus för första gången för närmare 70 år sedan (!!!) i en kökssoffa.

Å snart får jag se er show. Längtar!

#4 - - Monica:

Jaså, vi är i dina hemtrakter Karin? Det ante mig. Alla är lika glada och trevliga som du! :) Snart ses vi! Kram