Vilken gryta!

Jag har överträffat mig själv! Vilken gryta! Synd att jag inte kan göra den igen eftersom min grytor alltid är modell "hoves"... Men jag bloggar väl om den så kanske den blir ihågkommen! Brukar inte skryta men nu måste jag...

Började med att bryna bacon, lök och vitlök. Sedan älgkött i bitar (som verkligen var av superkvalitet!). Saltade och pepprade med mycket pepparmix, slängde i ett par buljongtärningar, matlagningsvin, soja och vatten. Lät puttra en och en halv timme och sedan i med mycket morötter och rotselleri i bitar, puttra en halvtimme till, mer salt och peppar, lite grädde, lite majsenaredning, koka ihop och klart!

Den blev hur mustig och god som helst! Smakade lite nu och det var faktiskt bättre än glassen jag åt tidigare! Skönt att avsluta dagen med en jätteladdning gryta i kylen! Bra att ha när vi jobbar mycket. Och matlagning har faktiskt en avstressande effekt på mig så nu är jag lite lugnare! Ja, jag har också kikat på Idol och det var också lite kul. Nu ska jag läsa!


Husmanskost när den är som bäst!