Tisdagstoppen!

Den här dagen har gått så fort och jag har fått så mycket gjort att jag faktiskt känner mig hyfsat tillfredställd! Helt otroligt! Vad ska hända nu då? Haha! Nej, det blir nog en bra kväll också! Men jag kom att jag måste börja lista lite saker nu när jag är så här nöjd. Dagens tio i topp blir följande:

1.  Min bil gick igenom besiktningen med ett helt rent protokoll! Kom dit 13.07, fick komma in 13.12 och åkte därifrån 13.23 och då hade jag även hunnit med en kopp kaffe!


Nej, så här såg det inte ut, men medge att det hade varit kul!?

2.  Jag kom äntligen ihåg att åka till vårdcentralen för att ta lite prover. Jag kom dit 16.20, tog köbricka, ingen kö, och kom ut 16.26. Otroligt!

 Lätt som en plätt!

3.  Jag har gjort och fått iväg årets revyannons och precis när jag tänkte att jag skulle ringa Åke Larsson på Norran för att surra lite om året så står han i dörren! Tankeläsning?

4.  Jag hade tänkt ringa Norran idag för att höra om de vill komma och recensera Mens Night. Per Strömbro hann maila innan jag hade kommit så långt! Tankeläsning 2?

 Tankeläsning... Påminner mig om den tyska kustbevakningsfilmen med dålig engelska på You Tube. Anrop: "Help! We are sinking!". Svar: "This is the german coustgard. What are you sinking about?" Haha!

5. Jag har gjort i ordning en massa utskick som jag ville skulle gå idag och hann till brevlådan på Norrböle innan 18.00! Lite tur i alla fall?

6.  Turistbyran har gett klartecken att sälja våra presentkort! Härligt! De ska ju också sälja våra biljetter i år. Tur!

7.  Nu börjar det bli lite tungt men vad sägs om att min syster försov sig och jag insåg att jag hade jättemycket rester från gårdagens Tortillatårta som jag tog med för att bjuda henne på lunch? Hon gillar nog i alla fall den här punkten! Tur för mig var det i alla fall att vi hann träffas!

 Malin. Söt syster som jag hann träffa!

8.  Bokat i en massa möten som gör att jag efter den här veckan bör ha riktigt bra koll på läget. Det är superskönt!

9.  Får bli makens punkt eftersom han just nu upptäcker att han vunnit nästan 300:- på stryktipset! Skicklighet?

10. Kom ihåg att slänga i en tvättmaskin imorse som jag nu har förmånen att få hänga! Detta är en nödpunkt men jag hade så svårt att få ihop tio annars... Men rena kläder är ju alltid bra eftersom min socklåda också är tom!


På tal om sockar hoppas jag inte att jag hittar så här många udda när jag ska hänga upp... :)


Hur kom den här bilden med? Mineralpuder-tio-i-topplistan var ju inte ens med! Nåja, det blev väl ändå en ganska tillfredställande sammanfattning av dagen! Jag är i alla fall nöjd! :)

#1 - - Ola T:

Du är fantastiskt underhållande rolig. Jättekul att läsa!

#2 - - Monica:

Tack Ola! Du är min bästa "kund"! :) Jag blir jättepeppad!