Tisdagsfloppen!

Vackert väder, solen skiner och jag sitter hemma och jobbar! Borde vara en dag för tisdagstoppen men jag tror att jag ändrar mig. Det känns som om jag hellre får till en lista med floppar! Åtminstone har det börjat så...

1. Ringde Electrolux för att påpeka att spisen inte var färdigmonterad vid leverans och de sa att kontakten numera inte var monterad för att man inte skulle stoppa in den i väggen i ett uttag som inte skulle vara förberett (se gårdagens blogg). Men då tyckte att de kunde ha upplyst om detta eller monterat den klart innan försäljning! Det skulle de "självklart" göra om jag ville det... Jag blir ibland, eller ganska ofta, så trött på flinande försäljare som inte kan erkänna sina misstag. Nu väntar jag ju på en elektriker som säkert kan ordna båda delarna och blir det problem så ska Electrolux fixa en elektriker - men jag tvivlar på att det är gratis... Nu orkar jag inte tjafsa mer men tar nog i med hårdhandskarna om "min" elektriker inte har tid att göra båda delarna...

 Försäljare? Flinet är i alla fall i den klassen...

2. 118700... Och jag som varit så trevlig mot telefonförsäljare... Nu hade jag ett samtal förra veckan med någon som jag trodde var vår ordinarie nummerupplysning. Tror ni inte att den "fanen" ändå lurade mig att vi tidigare haft ett grundpaket för 6000:-!?!! När jag fick fakturan och ser "118700" på kuvertet så förstår jag genast att det är fel! Nu har jag påpekat saken och även tagit kontakt med konsumentrådgivningen. Jag har bett företaget, eftersom det nog vill vara seriösa(?), att annullera ordern och de ska återkomma. Jag kommer inte att betala detta men sista ordet är inte sagt än!


Här pratar vi mer försäljare i "hästgrin-klassen". Och Hillary verkar också vara säljare?

3. De två värsta flopparna är avklarade men kontentan av dessa är en sak som stör mig mest och det är oärlighet! Jag har ibland upptäckt att folk har ljugit en rakt upp i ansiktet vilket är så korkat. Jag blev t ex ombedd att ordna en grej åt en person som var i Umeå. Ett par dagar senare hade nog den personen glömt allt och jag frågade hur det var i Umeå? "Nej, vi for aldrig"... Jaha...? Och tror ni jag ställer upp nästa gång? Säkert, eftersom jag är så snäll, men jag litar nog inte på den personen igen. En vit lögn tar vi nog alla till ibland och den vanligaste är säkert: "Nej, jag fick inte tag i honom/henne". Det betyder oftast att man aldrig har ringt... Bättre att vara ärlig och säga:"Nej, jag har glömt/inte orkat". Oärlighet går alltså "fetbort"!

4. Klockan är nu 15.23. Jag ska gå ett ärende på stan och sedan åka och filma kl 16.00. Inser dock att jag glömt äta lunch... Inte bra.

5. P-kortet. Fortfarande arg över detta vansinniga tilltag. Säger som "gamlern" gjorde förr: "Att dem bara ämmern deill e!" Har dock fått lite inside information idag som säger att beslutet skjuts upp eftersom det måste utredas ytterligare. Jabba! Det borde göra denna lista till en topplista igen men jag väntar tills jag fått svart på vitt innan jag ropar hej...

6. Kallt! Jag fryser. Även på kontoret. Längtar hem till en brasa i kaminen! De finns de som säger att vi som kör bil klagar mest över vädret och så kanske det är. Vi har väl inte förstånd om att klä oss...


Eld! Värmer gott bara att titta på den!

7. Show i Jokkmokk 3 december... För långt bort, för kallt, för dåligt förberett eftersom vi inte kan göra den show vi egentligen ska. Nu löser vi det i alla fall men det är inte det ultimata jobbet! Brrr...

8. Fakturor. Inte kul att betala med tyvärr nödvändigt. Måste kolla om jag har några jag kan skicka också så att det känns lite bättre! Bankdosan gick också sönder så jag fick hämta en ny på banken...

9. Stress! Mycket att göra och min lista verkar aldrig bli kortare eftersom jag skriver dit nya saker hela tiden...

10. Här kommer själva flopplistan eftersom jag inte kan komma på något mer som gått åt helvete! Jag får nog fortsätta med mina topplistor eftersom jag har lättare att hantera det mer positiva!!!

Ha en bra kväll!