Skidor...

Lååååång sovmorgon till halv tolv! Vaknar ändå tung i huvudet och har ont i kroppen. Måste vara veckans arbete som tar ut sin rätt. Nu är vi dock lite sugna på juleljus så jag och maken går omkring och stökar, plockar och ställer fram stakar i fönstren (och nej, han tar inte fram någon annan stake om det nu är någon som har denna typ av underbälteshumor en söndag...). Det är i alla fall ett lite småmysigt arbete och om jag orkar hela vägen så ska även slingan på bron upp idag!

I bakgrunden är det skidnyheter på TV:n och jag blir lite irriterad över att de varvar gamla sändningar med dagens... Helt plötsligt blir Elofsson världsmästare igen... För en som inte är hundraprocentigt närvarande blir dagens skidkommentarer en aning förvirrade...

Var bjuden till pappa och mamma idag men ballade ur eftersom jag behöver en vilodag. Såna dagar känns faktiskt släktmiddagar också lite jobbiga. Har verkligen ingenting emot att träffa alla men behöver dagens lugn och ro. Nu blev det också kaos där idag eftersom deras katt bet min syster i handen och vägrade släppa taget!!! Hon befinner sig just nu på akuten för att få en stelkrampspruta. Hur det går för katten vet jag inte ännu... Men det är ju så med djur att har de bitit en gång så... Vet bara att pappa tog bort en av våra hundar omedelbart av den anledningen. Tur att jag inte var där.

Nu ska dammsugaren fram och sedan blir det lite avslappningsmöte i eftermiddag! Jag längtar efter julen. Och framför allt efter att ha hela min familj samlad! Nu är det bara en månad kvar...

 
Så här såg det ut i juli när båda var hemma samtidigt! Är det verkligen senaste gången? Hur som helst: Jag längtar!!! :)