Rep och recept!

Tack för alla positiva och peppande kommentarer!!! Just hemkommen från ett jättebra revyrep med Mattias och tjejerna! Riktigt konstruktivt, kul och bra! Hade tänkt presentera töntiga bilder men batteriet i kameran tog slut... Har också skrivit morgondagens jobb klart så det känns riktigt bra!

Här kommer då receptet på bullarna som jag fått av min kompis Carina. Hon gör alltid så suveränt goda bullar och kakor!

Långpannepullar
150 g smör
5 dl mjölk
1 pkt jäst
1 dl strösocker
1 ägg
1/2 tsk salt (Haha, jag råkade skriva 12 tsk salt... tur att jag korrläser)
11 dl vetemjöl (drygt)
(Idag: + 2 brev saffran och ca 1 dl russin i degen)

Fyllning (Rör ihop)
150 g smör (ja, det är inga magra bullar...)
2 msk vaniljsocker
3 dl florsocker
100 g philadelohiaost

Gör vanlig vetedeg och häll direkt ut den i en smörad långpanna. Platta till lite med mjölad hand. Degen är lite lös. Klicka ut en tsk fyllning i varje "tänkt" bulle. Jäs i 30 minuter (ja, de jäser bara en gång). Pensla med ägg och strö över pärlsocker. In i ugnen ca 15 mintuer (drygt) på 200-225 grader. Klart! Låt svalna och skär i rutor!

 Här kommer bilden igen (för nytillkomna läsare)!

Ät och njut! Trevlig advent!


#1 - - carola:

Men dom där såg ju goda ut, ska prova dom framöver. Har själv skrivit fel i recept ibland men 12 tsk salt, haha...he vorte nalta surt då...visst är det härlig tid för mycke fika nu...ha det så bra. kram

#2 - - Kusin Åsa:

Mums, ser fantastiskt gott ut. Det måste jag prova. Kram