Hej då kompis!

Idag säger jag adjö till en av mina bästa vänner! En som ställt upp i ur och skur i tio år och som för det mesta faktiskt har gjort som jag velat. Vädret tillåter dock inga längre "kramkalas" så jag är just nu inne för att värma mig.


Pärlan ska åka vidare till nya jaktmarker!

När temperaturen är nere på -16 blir det lite kylslaget att vara utomhus och jag förbannar mig själv för att jag inte skruvat bort takboxen tidigare... Nu sitter hela skiten som berget eftersom en skruv (typiskt!) inte går att få loss! Bara att bita i det sura äpplet och be om hjälp på Forslunds istället.

Fick besök av en granne vars man har blivit jättesjuk och tänker att min problem ändå är mycket små. Inte roligt att bli sjuk men inte heller lätt att vara den som står vid sidan om och som hela tiden ska vara stark och stötta. Hon är en fantastisk människa och jag håller tummarna för att allt går bra för hennes man! Mina tankar är hos er idag!

Nu ska jag jobba ett par timmar. Håller på med programmet och lite bearbetning av sketcher. Känner mig rätt stressad, jobbade också igår kväll och hade svårt att somna. Idag vaknade jag två timmar före väckningen. Det är inget bra tecken. Nej, mera kaffe och kanske ett par mackor innan jag fortsätter! Ha en bra dag i kylan!
#1 - - Ola T:

Jag är säker på att bilen sörjer också dig. Ibland tror jag att bilar faktiskt har en själ.

Eller – för att leka med ord. Är det förstagångsbiltjuven som har det – bara en s(t)jäl...

#2 - - Monica:

Åh, nu blev jag lite sentimental... Tänk om den är ledsen... och står där ensam i kylan... övergiven av sin "matte"... Men den ska nog bli ny trotjänare åt någon annan! Jag hoppas den kommer till någon som blir glad!