Vardagsdramatik

Idag blev det en utflykt till Luleå för att hälsa på sonen - trevligt! Jag fick också se att det inte bara är till IKEA som folk hänger på låset... Makens favoritaffär Biltema öppnade 10.00, vi var på plats redan 10 minuter innan och inte alls ensamma. Människor, företrädesvis män, stod och hängde runt sina bilar och försökte se avslappnade ut men hade ögonen på dörrarna till entrén hela tiden. Minuterna tickade och när en av dem började gå några steg närmare så gjorde flera andra det också, och fler fyllde på. Vardagsdramatik i långsamt tempo. När dörrarna öppnades ville alla in först och det var inte ens REA?!

   Maken...

Sedan bar det av in till stan och vi skulle parkera på det vanliga stället (som är parkeringen mitt emot Kulturens hus). Populär plats insåg vi snabbt eftersom det var kö in. Här kan man köra runt på många sätt och det var flera bilar som snurrade och sökte plats. DÅ hände det! Två bilar ville in på samma plats! En Volvo körde fram för att backa in och en PT Cruiser körde fram för att köra in. När båda två stod framför rutan blev det tvärstopp! Ingen gjorde någon ansats att ge sig. Det här händer väl då och då och är i normala fall inte särskilt problematiskt men här var det rena "kalla kriget".



Vi snurrade runt i närmare 10 minuter och ingen hade flyttat sig... Otroligt! Ingen av dem hade heller stigit ur bilen för att göra sin röst hörd. Det var bara stilla. Jag föreslog att jag skulle göra en Mr Bean och gena över trottoaren och knycka platsen från baksidan - bara för att se deras reaktioner - men jag fick inte. Synd! Hade varit riktigt roligt! Jag knäppte i alla fall en bild och efter en kvart hade PT Cruisern gett upp och stod precis bakom mig i kön när jag fick en parkering...  Vardagsdramatik - den finns runt om oss hela tiden bara vi väljer att se den!
#1 - - Lennart Persson:

Vilken fegis din man är! Jag hade betalat en rejäl slant för att se ett sådant move irl!

#2 - - Monica:

Det tror jag säkert Lenanrt! Men hade du velat sitta i bilen bredvid mig? Och köpa nya däck och fälgar...

#3 - - Malin:

Underbart! Vad tror du hade hänt om man gett sig in och förhandlat? Och, vad tror du om samma scenario inträffat i italien? ;-)

#4 - - Monica:

Ja, jag var ju sugen på en förhandling, eller åtminstone en provokation! DÅ kanske de hade blivit lite italiensk stämning! Men Ulf är ju den vuxna av oss två - kanske bra att han bromsar ibland... :)