Tränad?

Vilken dag det har varit! Så mycket sommarvärme att jag var tvungen att ta fram "bleikesbena" och lägga mig i solstolen. Det märkliga är dock att när man legat en stund så kommer man alltid på en massa saker som man borde ha hunnit när man ändå är ledig. Visst är det förbaskat att man trots föresatsen "kommer det sol så ska jag bara ligga pall", ändå får dåligt samvete och blir rastlös... Man sabbar ju för sig själv! För när kvällen kommer och inga ränder visar sig på kroppen så ångrar man att man inte låg kvar längre... Nåja, man är väl bara sån. Eller så måste man träna sig att ligga still...

Bra var det i alla fall att jag hann tvätta och hänga ut och göra fetaostfyllda biffar och hälsa på syster yster och posta paket och ta in tvätten igen. Jag har också hunnit med ett kvällspass med bra träning! Det känns å andra sidan väldigt tillfredställande! Vi är en rolig och glad grupp som "plågas" under ledning av träningsgurun Anki Lundberg. Hon är suuuuuperbraaaa och håller oss i herrans tukt och förmaning. Och det behövs! "Dra in naveln! Räta på ryggen! Visst vill ni ha träningsvärk?!" Och det vill man ju, även om det känns som om man ska dö just då... Sedan snabbt hem för att hinna duscha innan vattnet eventuellt tar slut. Det har ju varit lite varningar om vattenbrist p g a översvämningar så jag har bunkrat ett par flaskor i kylen till morgonkaffet. Sol eller inte - kaffe vill man absolut inte missa! I det fallet är jag faktiskt riktigt vältränad!