Tempgivare och lambdasond...

Ja, bilen gick ju som en kratta idag. Jag kom mig ned på jobbet men mitt i min fickparkering fick jag ett motorstopp och då startade inte fanskapet igen. Det var tur att det bara fattades en liten bit för jag fick nämligen fickparkera klart genom att skjuta bilen fram och tillbaka... snyggt!

Efter lunch testade jag start igen och med lite blårök brummade den igång! Och om tempmätaren inte gick upp alls igår så gick den i topp direkt idag! Märkligt liv den har börjat leva. Jag känner igen symtomen eftersom jag bytte tempgivare både 2007 och 2009 och jag frågade på Forslunds om de hade satt in engångs... Nåväl, nu står den där och det var tydligen också något fel på den bakre lambdasonden, ni vet, den bakre alltså... Reservdelar kommer inte förrän på onsdag så nu är jag billös. Blä! Och jag som hade den på service för tre veckor sedan.

Sur som ättika har jag varit i eftermiddag så den här veckan började inte alls så bra som den förra. Jag tycker inte om att bli störd i mina planer och jag tycker inte om när bilen inte går. Så det så! Och jag blir tjurig! Alltså promenerad jag till och från kvällens träning, med hälspricka och allt. Nu är jag helt slut, men på bättre humör i alla fall. Kanske gjorde av med lite aggressioner ändå.


Nästa anhalt för min bil?


Påsatt skrotbil?