SATC...

Jag må vara korkad men jag har nyss förstått vad den här förkortningen betyder... Det är ingen felskrivning av ett namn på ett gym... Det är ingen förkortning för hin håle eller Skellefteås Allmänna Trä Centrum... Det är ju Sex And The City! Hur dum är jag? Kände bara att jag måste skriva detta om det (mot förmodan) finns fler som inte är upplysta.

Man kan dock fråga sig varför allt ska bestå av förkortningar? Det känns som om de ibland tillkommer för att alla som kan den ska ingå i någon sorts gemensam klubb dit korkade människor (jag) inte har tillträde. Nej, fram för hela ord och utskrivna titlar! FFHOOUT...

Gillar man kläder, väskor och skor är filmen tydligen ett måste även om den har floppvarnats. När jag ser den här bilden av Sarah Jessica Parker tänker jag inte så mycket på mode utan mer på flopp...

#1 - - Malin:

Haha, då kan jag tala om för dig att när jag var i Rumänien och såg märket FCUK (French Connection United Kingdom) trodde jag att det var en felstavning av nåt annat... Pinsamt... Min kära sambo har ju en del nätsnacksförkortningar som han kör, jag har precis fått lära mig FTW - For The Win, alltså skulle du kunna skriva SATC FTW om du tycker att SATC är great!

#2 - - Malin:

... tilläggas bär att SJP (Sara Jessica Parker) ser ut som Madonna från - 85 som 85 åring - baaaaad!

#3 - - Monica:

Haha! Jag har tänkt samma sak om FCUK! Ja, det är tur att man i alla fall inte ser ut som SJP och då tilläger jag INTE FTW! :)