Göteborg III - Liseberg

Köper man ett paraply så vet man ju innerst inne att det ska sluta regna... Det är samma fenomen som när man tvättat bilen. Då börjar det - alltid! Ja, nu ska jag inte vara negativ. Regnet drog bort och vi drog till Liseberg! Det var många år sedan vi var där hela familjen när vi semestrade på västkusten och jag minns det som mycket större men det var lika trivsamt som sist - fast utan sol.

Vi började på Taube-restaurangen med bakad potatis och skaldjursröra. Riktigt gott! (Nej! Nu tittar jag på TV:n och Anna Travis kysser sin "gammgubbiga" chef... Åhhh... inget bra val för en så snygg tjej!) Sedan blev det chokladhjulen för hela slanten! Vi älskar det båda två och har hyfsad tur. Emilia hade just berättat om alla chokladkakor de hade hemma. Vi beslöt oss för att Toblerone var godast så hur tror ni det gick?

Jag gjorde en "Mona Sahlin! Fast inte på svenska folkets bekostnad! Det är märkligt hur himla glad man blir!

Sedan traskade vi runt lite. Jag var helt övertygad om att jag inte ville åka varken slänggunga eller berg- och dalbana och Emilia var lika övertygad om att hon inte ville åka barnradiobilarna, eller dansa på paviljongen...


Det slutade därför med Amanda Jenssens uppträdande vilket var riktigt trevligt! Hon sjunger bra och hennes låtar är helt klart personliga! Roligt komp med blåssektion och kontrabas. Det gillar jag!

Vi tog en "Take away" kaffe under tiden. In the Happyland!
 

Sen for  vi hem och jag fick lov att ta en riktig turistbild! Av det vackraste jag såg! Tack Emilia!

Imorrn Slottsskogen och Botaniska!