Fler impontenta...

Nej, nu är jag heeeeeelt övertygad om att det behövs ett nytt parti som ägnar sig åt sakfrågor som faktiskt är avgörande! Och i samma veva kan man ju även önska sig seriösare mätningar, statistik och kanske också seriösare press! När man läser en artikel om mätningar som gjorts under alliansregeringen så fastslås det alltså att antalet impotenta har ökat under deras regeringsperiod. Jaha? Och vad är det som säger att det var just regeringen som avgjorde den saken? Ja, i och för sig tror jag inte särskilt många har tänt på Maud men sex är väl inte det första man får i skallen när man pratar politik eller tänker samhällsförändring? Och alla män kan väl ändå inte tänka med kuken?


Eller?


Eller kanske ändå inte...

Det finns en del traditionella variabler som man tydligen använder sig av för att utvärdera hur en viss politik har påverkat samhället och då pratar vi om sysselsättning, arbetslöshet, socialbidrag, budgetunderskott e t c. Känns seriöst och bra. Men i en artikel från TT frågar sig skribenten (som inte vill vara med på bild...) om inte alkoholkonsumtion, skilsmässor, konsumtion av läkemedel och självmord ibland kommer närmare hur människorna faktiskt mår.

Och det kan ju till viss del vara sant men ska man inte ödsla lite tid på att titta på samhällsförändringar i stort när man gör den kopplingen? Alltså inte bara koppla sådana variabler till den regering som sitter vid makten? (Och här bryr jag mig inte om vilken regering som åsyftas!).

Jag tycker kanske att de får onödigt mycket uppmärksamhet när det gäller både impotens och självmord (som faktiskt enligt skribenten minskat...). Och den seriösa fråga som ställs till stadsministern är om svenskarna blivit lyckligare under deras regeringsperiod... Åhhhhhhhh!

Jag blir beklämd när man sedan läser kommentarer från läsare som säger att snorren inte funkar med en sån här regering och att det nu är upp till oss att byta så att vi kan göra barn igen... Blä! Inte till barn, men till trångsynt och inskränkt tänkande! Jag hävdar: Lyft fram de frågor som berör och avgör och låt inte dessa komma i skymundan genom att bladdra om saker som inte har ett dugg med valet att göra!

Oj, så upprörd jag blev men... det blev jag!