Besiktning - igen...

Eftersom Emilia är i Göteborg så föll det på min lott att besikta hennes bil. Bilprovningen blev naturligtvis överförjust och ville absolut träffa den igen! Det betyder alltså att vi efter reparationer (tack kära bror!) ska dit på besök imorrn bitti igen. Håller tummarna för att allt går vägen så att vi kan sälja den och bli bekymmersfria - åtminstone på den punkten.

Nu hade jag tydligen en dubbellott vilket betyder att maken också har besiktningstid samma förmiddag. Och naturligtvis ska han på jobb till Fredrika och kan inte åka dit själv...  Så jag har klippkort imorrn... och mycket att göra på jobbet.

Nu tar det väl inte så lång tid och är absolut inte lika gruvsamt som jag minns det i min ungdom då jag åkte dit med min framvagnssänkta bubbla. När dörrarna gick upp såg man bara benen och fötterna på en bredbent man som i helfigur såg ut att vilja skrota den direkt. Sänkningen blev inte populär och när de hissat upp den turades de om att hänga i framvagnen för att kolla hållfastheten eller fjädringen eller frigången eller vad det nu var. Det hade jag inte räknat med innan jag åkte dit. Jag var ju mest nervös över att kunna köra in så rakt som möjligt...

Det
borde jag i alla fall klara imorrn! Två gånger!


Bubbla! Det var tider det!