En arg och trött dag...

Vaknade i morse till min andra semesterdag, saknade internet och kände ilskan i mig ta kommandot direkt. Nej, jag har inte utmärkande PMS-problem, så jag brukar inte kunna referera till dem, men nu var det som om jag hade det. Istället för att känna semesterlugnet så blev jag tvärförbannad och plockade istället fram tvångstankar över allt som inte blivit gjort medans jag har jobbat. Och fick naturligtvis dåligt samvete över allt jag ännu inte hunnit avverka... Visst är det märkligt hur "djävlig" man kan vara med sig själv?

Så det blev en arg dag. Ber om ursäkt till min tålmodiga familj som fått stå ut med mina tillkortakommanden. När jag är stressad och på pissigt humör har jag nämligen ingen humor heller... Någon som känner igen sig? Nej, jag förmodar att jag är ensam... ;)

Hade planerat att sy överdrag till dynor redan i juni men de blev tillverkade idag. Sydde också lite gardiner och handlade mat som säkert räcker... ett par dagar. Märkligt hur mycket man har tid att laga och äta när man är ledig? Hann dock inte städa toan och dammsuga så det blev inte alls som jag tänkt... Dessutom lyste solen snällt men jag hade ju bestämt mig och då sitter jag hellre inne... Som en riktig "tjörmgokk".

Nej, jag ska inte klaga. Jag ska bara skriva om mina egna krav på mig själv. Det är min största fiende! Nu blev jag så oerhört trött att jag somnade klockan 8. Bara för att vakna igen efter en timme, kika lite på norska serien "Himmel blå" och inse att de har gått lite "över gränsen" för att jag ska tycka att den fortfarande är bra. Ligg lågt. Det var händelsefattigt och bra som det var...

Och nu har jag vaknat igen, bläddrat lite i Nisse Simonssons "Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra?" och insett att jag måste rycka upp mig! Nu är dynorna sydda, semestern här, vädret på sin bästa sida så varför vara arg och sur? Jag fick en gång en rolig bok när jag fyllde år; "12000 saker som gör dig glad". Kanske dax att plocka fram den? :)