Vart tar dagarna vägen?

Himmel så fort det går nu. Jag betar av listor och tycker att det går i snigelfart trots att jag springer. Idag gjorde jag även en julklappsrepa på lunchen och kom hem med några påsar och en hamburgare från Torggrillen... Eftersom jag försöker vara effektiv så letade jag samtidigt lite kläder till revyn... Vi gör ett nummer med rätt mycket kostym och jag har ännu inte hittat riktigt rätt. Jag vet inte hur effektivt det egentligen är att leta flera saker samtidigt. Det blir lite spretigt... Tur att jag har listor att pricka av.  


Men vi har nog lite olika syn på det här med inköp. När jag kom hem med påsarna så säger maken att vi nog måste sluta handla snart så att det inte blir för mycket... Jag har ju just börjat!!! Nu har jag dock fördelat inköpen så han har fått några saker på sin lott. Resten tar jag hand om. Det går snabbast. Däremot han han varit på soptippen idag med gamla spisen och burit upp grejor på vinden och det uppskattar jag verkligen! Skönt att rensa lite i huset! Bra också att det händer saker fast att man inte är med!


Jag gillar ju att shoppa så egentligen har jag ingenting emot att handla. Nu tycker jag bara att det finns lite för lite tid. För allt! Men jag hörde en intervju på radion med någon professor som uttalade sig om stress och han tipsade alla att ta ledigt två halvdagar före jul, gärna tisdagar, och handla allt dessa eftermiddagar då det inte finns så många andra på stan. Det är bättre att planera in shoppingtid än att stressa ut en stund varje dag. Låter som en klok man. 


Han sa också att man inte ska tycka synd om alla som är stressade. En kategori som han verkligen inte hade mycket till övers för var de som satt i bilköerna och skrek och slog på ratten, frustrerade över att den framförvarande bilen inte kom sig iväg snabbt nog. Dessa borde istället stanna upp och tänka efter vad de håller på med! Istället gick alla hans varma tankar till alla som kommer att sitta ensamma under julen. De är stressade över att inte vara i ett sammanhang och inte ha någonstans att ta vägen. Så sant! Tur att det finns eldsjälar som arrangerar alternativa julfiranden. De är guld värda!

Ja, nu blev mina inköpslistor lite mindre viktiga... Bra att tänka efter ibland. Det viktigaste är ju faktiskt att få vara tillsammans!

#1 - - Ola T:

Tänk om alla lyder rådet att handla på tisdagseftermiddagar. Då blir det trångt i affärerna. God tur med shoppingen och listorna; det är inte bara klokt att ha göra upp sådana. Det är listigt också...

#2 - - Monica:

Haha! Ja, vi får undvika tisdagar framöver! :) Jag listar vidare!