The future is unwritten

Idag går våra tankar till Joe Strummer - vokalist i världens bästa band; "The Clash"! Idag är det åtta år sedan han gick bort, bara 50 år gammal, och vi spelar naturligtvis hans musik här hemma för att hylla honom! "London Calling" måste vara världens bästa album och det skrev han (de?) på rekordtiden tre veckor!


"The future is unwritten" - så gör det bästa av dagen!

I övrigt så har det varit den kortaste dagen på året men nu vänder det och vi går mot ljusare tider! Jag hade också tänkt fota fullmånen men glömde tyvärr bort det. Kan bero på att jag jobbat inomhus... Vi har repat för fullt och i Kåge härjar magsjukan så vi blev en man kort eftersom Mats inte fick vara med p g a smittorisken. Ingen längtar efter att ligga sjuk nu när man äntligen blir ledig några dagar. Håller tummarna för att de blir friska snart och att ingen mer trillar dit!

Det är märkligt med magsjuka. Redan när man hör att någon har sjukdomen så känner man att det rör om i magen... Men peppar, peppar jag är frisk! Nu avnjuter vi kaffe efter maten som grabbarna har lagat till. Jag lade mig en stund och under tiden var det full verksamhet i köket. Det gillar jag! :) Ungstekt falukorv och potatis - jättegott!

Nu ska vi ta in granen och pyssla lite är hemma. Jag har tagit mod till mig och lånat ut nya bilen till dottern så jag hoppas hon kör försiktigt! Och ska hon köra på något vore det bäst om hon satsade på att skada kofångaren bak eftersom den ändå ska repareras. Haha!




#1 - - Ola T:

Ungsstekt falukorv... Visst gör ni snitt i den och stoppar in ostbitar där som får smälta? Om inte – försök. Ha en mysig och go´ helg allesammans.

#2 - - Monica:

Ja, visst gör vi det! Och maken har också lagt till nedstoppade äppelskivor! Jättegott! Önskar också er en riktigt härlig julhelg! Ulf hälsar!