Nu är det panik...

Kollar dagens reklamskörd... och alla mail av kommersiell karaktär... "Sista chansen", "Julspecial", "Endast denna vecka", "Passa på"... De verkar närmast panikslagna när de gör utskick den här tiden på året men lång näsa på er alla! Köpte sista klapparna idag så jag är helt oemottaglig när det gäller xtrapriser och sistaminuten-erbjudanden! Haha! Höll på att skriva oemotståndlig, men det är ju något helt annat...
       
No thanks!

Jobbardag med mycket på listan även idag men jag kunde unna mig en "power nap" till lunch och det behövde jag. Det tar ett tag att vakna igen men man orkar lite mer på kvällen. Inte kul att sitta och sova i soffan halv sju heller... Nu ska jag kolla igenom mina jullistor så att det ser någorlunda jämlikt ut när det gäller barnens paket. Nån djä-a rättvisa får det vara tycker jag.

Såg att dagens lucia gick i mångfaldens tecken. Och tanken är väl bra men jag hade hellre sett att personerna varit av olika nationalitet. Det är ju det som är själva grejen. Nu blev det nästan ett lite fjantigt inlägg i debatten. Lucia kommer ju med ljuset och den vita särken får gärna fortsätta vara vit eftersom traditionen är gammal. Jag röstar på olika folkslag till nästa år istället!

Nu kanske jag retar någon men det kanska behövs. Jag tycker hur som helst att det rör på sig när det gäller klimatet i stan. Mycker mer ifrågasättande, många fler kontroverser som lyfts upp. Jag frågar mig om utgången hade varit densamma om det hade varit val idag? Det känns inte så. Och nu kommer Hilding till stan också eftersom han köpt upp hela Stadshotellfastigheten. Det ska faktiskt bli spännande att se vad som händer! Ser fram emot fortsatt utveckling av Skellefteå! 
#1 - - Lennart Persson:

Jepp, gjorde samma reflektion. Det hade varit häftigt med lucia/tärnor med olika etnisk bakgrund.

Var inte Sofia Lilja årets Lucia för några år sedan? En otroligt duktig sångerska, med utstrålning och dessutom skönhet. Hur var det ordspråket lyder "allt vatten skall till havs!"?

#2 - - Monica:

Sofia Lilja är outstanding! Och hon är en så behaglig och ödmjuk person att man inte ens kan vara elakt avundsjuk... haha!

#3 - - Ola T:

Jag har skrivit på min blogg att initiativet var kul och att det gärna får bli praxis. Men jag håller med dig om att luciatåget allra helst borde bestå av flickor (stjärngossar har jag aldrig sett i Sk-åtåget) från olika delar av världen. Det vore det allra bästa.

Att Hilding köpt hela fastigheten såg jag bara som hastigast på V-bottensnytt. Det är oändligt positivt. Hans inträde i Skellefteå blir till en injektion i stan. Det behövs verkligen.

#4 - - Maria:

Håller med dig, vad visar det för mångfald genom att olika färger på luciadräkten? Det är ungefär lika dumt som att vi inte ska få vara i kyrkan till skolavslutningarna.

Härligt med Hilding i stan, han lär röra om i grytorna ordentligt.

Skönt att du är klar med julklapparna, ge mig ångest du...ska ta tag i det i helgen, stön...

Nu dags att krypa under duntäcket och filten, kanske strumpor på oxå,...