Jag är en sopa!

Ja, jag vet... Jag borde sorteras i organiskt eller möjligen farligt avfall... Men nu var det inte den typen av skämt jag åsyftade. Det betyder att jag sorterar så mycket som möjligt och gärna åker till soptippen med ett lass då och då. Att rensa och skicka iväg saker som bara ligger till ingen nytta ger mig, hur konstigt det än låter, en känsla av rikedom. Nu har det även blivit ett gäng mer användbara saker till Röda Korset. Man kan ju inte slänga allt på tippen.

Men hur mycket sopor gör vi egentligen? Och ju mer vi konsumerar desto större blir problemet. Varje gång man åker på tippen eller sopstationen så är det fullt med folk och fullt med grejor i alla containrar. När tar det slut?


Mycket sopor blir det...

Ja, nu kunde jag ju inte lämna maken i sticket och stå och ta bilder hela tiden men det var många som slängde mycket! Och min fundering återstår: Vad ska vi börja göra med allt? Det är ju mycket som återvinns men ändå... Nu ska jag ju inte lösa det problemet här och nu men man kan ju i alla fall undra.

Sedan har det blivit möte med banken där vi lade fast de lån som legat rörliga. Man vet ju inte vad som händer med räntan men förmodligen går den upp. Det enda man vet säkert är man alltid är en förlorare... Har också hunnit jobba under eftermiddagen och nu väntar jag med spänning på att få åka till Falmark och hämta igen "lillstumpan" som kommer med flyget! Ska bli så kul att få rå om henne en vecka!


Så här såg hon ut sista kvällen vi var i Göteborg!

Välkommen hem!