Hemåt igen

Åkte ut till Charles De Gaulle flygplatsen redan 07.15 då hotellet hade en transport hit ut. Mycket prisvärd faktiskt - 18 Euro jämfört med flygbussens 15! Och då behövde man bara ta sig ner till receptionen. Vi missade med andra ord sockerfrukosten idag och tänkte att här finns väl ett enormt utbud, men icket. Efter att ha checkat in och gått genom security (man vill ju gärna göra bort det först) så kom vi till en liten vänthall innan det var dags att gå till gaten. Inte en servering i sikte och magen och kaffetarmen skrek. Jag var på väg att ge upp men DÅ dök det upp en liten kaffeskylt i ett hörn som vi följde och vips! En mycket liten men välförsedd cafeteria! Flera koppar kaffe, en kycklingciabatta och ett russinwienerbröd senare är vi nu i toppform!

Fötterna mår också bättre trots att jag nu tryckt ned dem i mina stövletter. Kanske beror det till en del på att jag punkterade ett par stora blåsor i morse… Vädret är fortfarande underbart och jag hoppas en del av värmen följer med oss hem. Parisarna tyckte nog ändå att vi var lite tidigt ute. Vi svettades i linne och de gick i jackor och tröjor… men så är det väl. Man följer sin egen årstid och sina egna vanor. De är nog bortskämda med mer värme än så här.

Nu blir det lite läsning innan det är dags att gå ombord. Tur att jag tog med två böcker! Den första räckte bara en dag… Återkommer i Stockholm!


Avslutar med en bild på favoritpromenadvägen på en långsträckt ö mitt i Seine!