Sommarminnen!

Var den här hösten tog vägen vet jag knappt men efter semestern har det liksom gått i ett. Har varit nöjd om jag förutom jobbet hunnit duscha och laga middag... haha! Hade tänkt göra en insats på bloggen för ett par veckor sedan men då var uppladdning av bilder ur funktion. Nu verkar det fungera så att jag passar på att uppdatera mina sommarminnen. 
 

När vi väl vände norrut gick det snabbt att ta sig hem men vi landade en natt i Gävle och det är en superfin stad!


Vackra miljöer och fina hus i Gamla Gävle.


Påhittig dekoration av ett elskåp!


Och solarium för Bruno?


Det bästa i Gävle är dock Boulognerskogen som är en vidsträckt park där man kan gå låååååångt. Vi skulle ta en snabb promenad innan middagen men kom tillbaka nio kilometer senare. Nånstans gick vi nog åt fel håll... haha!

När vi till slut passerade konserthuset och Carl Milles fina skulpturer kände vi oss hemma igen.
 

Vackert!


Det är gott om konst i parken som det här stiliserade paret.


"Premiär" av Torsten Fridh är fin!


Frodig grönska...


...och lågvatten.


Men vattenfallet fungerade!


Här byggs Agnes Kulturhus. Tycker att vårt Sara står sig bra i konkurrensen. 

Vi hann med flera promenader trots att vi bara stannade en natt. En tur på stan är given och vi blev vittnen till ett spontant bråk:


En påse med matsopor där man kunde skönja en och annan kvarglömd pommes frites lockade mer än en fågen. Den första tyckte nog att han hade rätten på sin sida...


...men antagonisten ropade på fler kompisar!


Och här fick kajan se sig besegrad!


Innan kvällen kom mörka moln över stan och aldrig sover man så gott som när regnet smattrar mot taket! Längtar ut igen... 

Nästa dag blev det ett stopp på IKEA i Sundsvall innan vi fortsatte norrut. Något förvånad blev jag när jag hör "Hej Monica!" och får se finaste Max komma gående! Han var inte ensam:


Systrarna sisters är lika galet glada att ses varje gång! De var på väg söderut på bilsemester och vår närmade sig sitt slut. Nästa gång ska vi pricka in ett längre gemensamt stopp!


Innan Övik vek vi av från E4:an för att träffa våra kompisar i Köpmanholmen. Både undertecknad och ett par i kompisgänget har fyllt 30 (minst två gånger) och nu firades vi med en tur ut till Ulvön! Minigolf är givet men jag är inte särskilt bra.


Det räcker med en stjärna i familjen! 


Strålande vackert väder och promenad till högsta toppen!

Vacker utsikt över både Ulvön och fjärden!


Nöjda bergsbestigare!


Och vi var klädda i favoritfärgen... haha! 


På vägen ned fick vi syn på en båt som nog dragits upp på land lite väl mycket...


Många trappsteg blev det. Alla sponsrade!


Robert Lind i Kramfors känner man ju igen.


Skumpa på balkongen i solen!


Och mycket sanningar! Fast Helena ser lite misstänksam ut... haha!


Maken desto gladare! Ett par superfina dagar blev det i alla fall med god middag, spel och bästa sällskapet! Stort tack alla!
 
Och när vi landade hemma väntade nästa gäng: Finaste barnen!
 

Oskar "Eldaren" drog igång korvlunchen. Så härligt att ha alla hemma samtidigt!


Nästa dag fick Ulf fira med att visa barnen utställningen på Nordanå.


Och de blev både stolta och rörda när de fick se utställningen. Den är superfin!


Bilderna av farfars och morfars var såklart mest intressanta.


Åtminstone farfar! Han var alltid den som showade mest.


Emilia spanade in min famor Emelia - den favorit som hon också är döpt efter.


Och som ni ser är det inte bara Oskar som kan göra V-tecknet! Åhhh, vad jag längtar efter er alla!


Jag och Ulf turades om att vara ute i skuggan med Bruno som inte fick följa med in.


Verkar han inte lite sur över att ha missat bilderna? Ludde är desto gladare!


En stund i solen efter besöket!
 
Och nästa morgon blev det en promenad och löptur till mormor på Linagården. Hon blev lika glad över att få träffa finbarnen.

Nu har jag plötsligt bloggat mig igenom juli månad. Måste se om jag har mer att fylla min bloggdagbok med. Om vi har tur återkommer jag inom kort! Tjingeling!